Gå til innhold

Expat...Et spm til deg :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har et par spørsmål til deg om du gidder å svare, Takk!

Har du vært mye på Hawaii i des.? Er disse Kona winds hver des.? Hvordan er det ellers i des.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde der høsten 2006 og ut i januar 2007. Det er merkbart kaldere i desember. Temperaturer som en god Bergenssommer ;) Gjennomsnittlig makstemp på 25, kanskje? Må faktisk ha pledd på om natten, i motsetning til om sommeren og høsten.

Konavindene kan komme mellom oktober og april og er altså kraftige sørvest-stormer som da kommer over øyene og det styrtregner der det ellers ofte er tørt. Pga overvann kan man da også gjerne ikke bade i noen dager (iallefall med småbarn!). Er man sportslig kan dette imidlertid være ganske kult for surfingen på sørvestkysten blir jo uvanlig bra! Og de får timetersbølger på nordkysten. Og med maraton er det ikke noe problem heller. Som nevnt, det er bedre å løpe i 22 og regn enn i tropehete. Det skal også sies at det er mer lett regn på sørsida av Oahu om vinteren. Opp mot Manoa regner det jo nesten bestandig. Men så får de jo 4000mm i året der oppe. I dalen altsåm rett nord for Waikiki. Men mot vestkysten kan det være kjempebra! Det er en del resorts der ute som er digg!

Det skal sies at jeg ikke gikk i langbukser en eneste dag mens jeg var der.

Skrevet

Flott! Tusen takk for svar...jeg tror det blir Honolulu! Jippi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...