Gå til innhold

Overreagerer jeg? Ville du dumpet han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en veldig kjekk og snill mann for noen uker siden. Vi dater fortsatt bare da jeg vil ta det litt rolig og finne ut om dette er en mann jeg kan være sammen med..

Etterhvert har jeg fått litt inntrykk av at han kan være arrogant og bastant. Vanskelig å forklare, men han har noen rare meninger og når han ytrer dem blir han så ivrig. Prater høyt og er så utrolig påståelig. Et eksempel er at han sa at han virkelig ikke kan fatte at folk gidder å ta opp lån til å kjøpe bil. Han hadde nemlig aldri giddet å låne penger i banken om han ikke hadde råd til å betale bilen selv, nei da ville han heller lånt penger av en kompis eller familien enn å låne i banken.

Da han var yngre vant han en del penger, har derfor alt han trenger og ingen gjeld. Virker nesten som han har null forståelse for at ikke alle har flere hundre tusen å bare gå og kjøpe bil for, eller mulighet til å låne penger privat.

Han er også flink med bil og kan fikse det meste selv. En dag fortalte han at han ble så j... provosert av hvitsnipper med fine biler som faen ikke kan skifte olje på bilen engang, hva faen skal de med bil liksom?. Jeg prøvde å si at det nok har med interesse å gjøre, interesserer man seg ikke for mekk så drar man på verkstedet og får det gjort, men nei, tullinger var de!

Hmmm.. Skeptisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ikke ut til å være spesielt tolerant og empatisk. En ting er å si at JEG ville aldri ........ osv... Men å ikke samtidig ytre forståelse for at andre prioriterer annerledes enn ham, eller har andre interesser enn ham, det høres veldig spesielt ut...

om jeg ville dumpet ham vet ikke jeg, kommer helt an på hva slags kvaliteter han har ellers. men jeg får jo ikke verdens beste vibber av innlegget ditt:)

Skrevet

Hadde ikke orket et sånt menneske...

Skrevet

Man kan ha sine "sære" greier selvom man i andre situasjoner kanskje er rund, god og tolerant. Jeg plager vettet av min kjæreste ved at hvis det er noe som minner litt om dyreplageri, så nekter jeg å vise noe som helst forståelse for de menneskene rundt det. Det er min sære greie...

Om det derimot plager deg fryktelig med hans sterke meninger og mangel på toleranse innenfor visse felt, og du merker at dette vil være et problem om det ikke endrer seg, så er det likesågreit å avslutte det før det har ordentlig kommet igang. Ellers blir det så fryktelig mye vanskeligere og sårere senere... Du kan jo avvente litt, men burde vel ta et valg snart. Både for din og han sin del.

Skrevet

Hadde nok tenkt meg veldig nøye om iallefal...

Han virker jo temmelig trangsynt og lite empatisk.

Og om han ikke har forståelse for at ikke alle mennesker kan få billån hos kompiser eller familie, ville jeg vel også tvilt på inteligensen hans !

Skrevet

Enig, ville ihvertfall ikke involvert meg veldig før jeg hadde funnet ut om han er like lite tolerant på andre områder enn "bilområdet".

Fins flere fisker vettu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...