Blind Gudinne Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Du kan, men det anbefales ikke. Smokkene får ett sånt fett-belegg på seg, og blir litt gråaktige.
temine Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har gjort det innimellom i alle fall, og de ser like fine ut:) Vi vasker så sjelden at jeg har begynt å legge de i en boks med såpevann til jeg skal koke både tutter og flasker isteden:)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg syns ikke jeg får dem skikkelig rene når jeg vasker dem for hånd. Skyller av dem med en gang etter bruk, å før jeg vasker dem lar jeg de ligge i varmt vann en stund. Vasker i zalovann og så varmt vann jeg klarer, skyller godt. Men allikevel er det akkurat som det er ett fettbelegg på dem...så det var det jeg håpte å bli kvitt ved å vaske i maskinen..., men hvis det blir sånn der å er det jo ingen vits.
Heaven har født::) Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Har du fått sånn fettbelegg, så gni de med salt. Skyll GODT og kok. Skal bli bra da:)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Takk for tips, det skal jeg prøve Skal jeg bare gni inn med salt når de er helt tørre da eller? Å må jeg koke etterpå eller kan jeg ta dem i microsterilisatoren som vanlig?
Heaven har født::) Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Jeg skylte dem, gnidde med salt og skylte igjen, godt da.. Går sikkert bra i sterilisatoren:)
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tar de i oppvaskmaskinen, synes ikke de blir seige. Og de blir mye mindre grå enn når jeg kokte dem. Følte heller ikke jeg fikk de rene når jeg vasket for hånd. Har en egen beholder til smokker og korker til å ha i oppvaskmaskinen.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Den er av merket Prince Lionheart og er kjøpt på Barnas Hus. Eget rom til smokker og eget til korkene. Kjekk sak! http://www.princelionheart.com/site_uk/f_1500.html
Novembergutten Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 Er jeg helt bak mål når jeg ikke tar ut selve smokken av smokkeholderen på flasketuten når jeg vasker de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå