Gå til innhold

Ang. dagmamma som jobber svart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette? Og er det ok for dere?

Vi finner ingen ledige barnehageplasser her vi bor eller dagmammaer. Vi har nå funnet en dagmamma et stykke unna der vi bor, men hun har ledig plass. Kun snakket med henne på telefonen til nå, men skal besøke henne til uken.

Hun har på det meste 10 barn... Er ikke dette litt mange barn på en person?? Og hun tar 4000 kr i mnd.

Kunne noen hjelpe oss med å fortelle om sine erfaringer? Anbefalinger og advarsler? Hva skal man tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det hadde jeg ikke tatt sjangsen på! Litt vel mange barn på en det ja...

Skrevet

Har hun 10 barn alene?!

Jeg syns det var ganske mange. Du vet jo aldri hva du får når du bruker dagmammaer da, det er problemet. Kan hende hun er superflott og organisert dame, eller en dame som bare vil ha mest mulig penger svart og neglisjerer ungene..

Jeg er for skeptisk til å teste ut slike sjansespill på ungen min.

Skrevet

Om det kun er hun som har 10 barn å ta seg av ville jeg heller meldt henne.

Det er max 5 barn pr. voksen om alle er over 3 år. Ellers er snittet 4 unger pr.voksen.

Skrevet

Jeg er også veldig skeptisk. Jeg liker absolutt ikke tanken på å levere sønnen min til en ukjent dame. Men hva skal man gjøre?

Noen flere som vil dele erfaringer og tanker?

Og ja, ti barn alene... fra alderen 10-11 mnd til 3 år.

Skrevet

Ja, det er kun henne.. Når det er fullt der sa hun.. Så hvor mange det er nå vet jeg ikke..

Skrevet

Greit med svart.

Men ikke 10 barn, dog bør du sjekke om hun har de samtidig.

Dessuten er det viktig av foreldrene å gjøre grundig forarbeid. Snakke med henne, spørre om referanser, hjemmebesøk o.l. På den måten kan du være trygg på at dine barn har det godt når du er på jobb.

Skrevet

Eg er ikkje i mot dagmamma, svart eller kvit. Det som bekymra meg med ho du refererer til er at ho har 10 ungar!!!!

Eg har bruka dagmamma til gutten min i to år, ho var kvit og hadde hørt masse bra om ho og blei da kjent med ho etterkvørt og ho er super!! Var mange som ville ha ho som dagmamma og ho er super. Har bruka ho i ettertid også, planleggingsdag i bhg feks, el når jenta mi var sjuk i sommer og eg ikkje ville at ho skulle rett inn i bhg når ho var frisk att, sendte da begge to til dagmamman eit par dagar ved begge anledningane. Eine var når ho var dehydrert og eg fant ut at ho kunne passe bedre på og tilrettelegge for jenta mi sida det er færre barn der. Andre gongen var når ho hadde viruslungebetendelse, var heime med ho over ei uke før eg sendte ho dit eit par dagar og ein dag i bhg før helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...