myboylollypop Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 noen med erfaringer på dette feltet? snakker om LANGE flystrekkniger (new zealand)..
J, J og meg:) Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Anbefaler deg å fly på natten om dette lar seg gjøre. Så blir det ferre våkentimer...
snuppedupp Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Det kommer litt ann på barnet. Vi hadde problemer med å få 2 åringen til å sove. Fant ikke roen på en måte. Dermed bikket det over og hun var hyper aktiv mens alle andre prøvde å sove. En litt stressende tur men det ble fort glemt.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Så lang flytur har jeg ikke erfaring med. Men vi reiser en del til nordnorge (tromsø) fra stavanger, og da er somregel en del reise timer uansett. Har også reist fra stavanger til kanari øyene via oslo... For min del har det vært viktig å ha med aktivitetsting. Det finnes aktivitetsbøker med "klistermerker" som en to åring kan synes er kjekk. Ellers bøker, tegnesaker osv osv. Pass på å ha tilgjengelig noe å tygge på og drikke, gjerne noe de kan stelle med selv. Så er de "opptatt" en stund. Til syvende og sist, må du være forberedt på at barnet må underholdes. Sist vi reiste, sovnet begge mine innen den første timen. Men det er aldri godt å vite. De vi reiste med hadde med reisesyketabletter "just in case". Jeg er ikke noe tilhenger av det, men kan jo være et alternativ på en så lang reise. Uansett - prøv å forbered barnet så mye som mulig på turen før avreise. Snakk mye om å fly - og at dere skal sitte leeenge på flyet. Hvis dere ellers pleier å reise noen lange distanser, så referer til det. Barn har ikke samme tidsperspektiv som oss, men en fordel hvis de forstår at det blir en laaang tur. Min toåring var klar til å gå av flyet straks etter take off.... til oslo... vi hadde da HELE dagen foran oss.
2. April Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Har reist mye USA-Norge. Min erfraring er at man maa aktivisere osv men uansett er det slitsomt. Jeg forsoeker aa forberede meg selv paa bite tennene sammen de neste 12-15 timene, men saa er det over og jeg kan slappe av. Reisen er alltid verdt det, da! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå