Henriette1989 Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Siste dagene har vært et mareritt rundt meg. Jeg er så ulykkelig om dagen.. og jeg er så sint og lei meg. Føler at jeg ikke orker mer med barnefaren.. Jeg orker ikke være dårlig lenger. Dette svangerskapet er serisøt et mareritt. Jeg er så mye syk. Jeg bare gråter og gråter.. Jeg trenger å snake med noen, men hvem kan jeg snakke med? Jeg er så deprimert! Har fått for mneg at jeg ikke kommer til å klare å ta vare på det barnet jeg bærer i magen...:'( Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..! Hjelp meg!
kikki_831 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hei !! huffa meg:( ikke noe gøy å føle det sånn, har vært en runde inne med sånne tanker selv ang barnefar men har roa seg det nå så var mest hormoner for min del!! amathea tenker jeg skulle vært fint for deg å ringe, søk på nettet, der har dem tlf nr dem kan man visst prate med om allt angf barnefar prob rundt i svangerskap eller bare det å få lufta tankene sine Lykke till videre:=)
*tullemor* Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Off, kjære deg Syns du skal ta problemet ditt på alvor, og ta kontakt med jordmor... Vær åpenfor henne, så vet hun hva hun kan hjelpe deg med, eller hvem hun evnt. kan henvise deg vidrere til! Det er nok veldig vanlig å ha slike tanker under en graviditet, og det å være mye syk, gjør ikke ting bedre... Jeg slet mye med slike tanker helt i førsten av svangerskapet, men det gikk heldigvis over.. Jeg syns du skal ta kontakt med jordmor.. Hun vet helt sikkert hvordan hun kan hjelpe, og få deg til å føle deg bedre.. Lykke til!! *trøsteklem*
Perledykkeren Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Kjære deg Henriette, så flott at du har skrevet her inne. Se på det som ditt første skritt til å få det litt bedre. Mitt forslag; ring legen din med en gang og få en hastetime, fortell akkurat det du har skrevet over (evnt skriv det ned hvis det er for vanskelig å si), Helsestasjonen nærmest deg kan også være til hjelp og begge disse vil kunne gi deg støtten du trenger akkurat nå..... Husk også på at kroppen din er full av hormoner og at dette ofte forsterker både det gode og i ditt tilfelle akkurat nå, det vonde mange ganger (følelser og tanker). Når du får snakket ut, så er det ikke sikkert tingene virker like uhåndterlige lenger og kanskje du får hjelp til å sette tingene litt i perspektiv. (det er vanskelig alene når man står midt oppi det). Har du råd, så kan også en god Coach være til god hjelp (det finnes både pr tlf og en til en møte.......ulempen er selvfølgelig at det koster endel, men kanskje det er verdt det akkurat nå.... Sender deg en virvelvind av gode tanker
Henriette1989 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Da har jeg prøvd å få tak i jordmor. Hun tar ikke tlf desverre. Jeg aner ikke hva jeg skal si engang:( Hva får fastlegen gjort?
Juni prinsesse Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Vet ikke hvordan det er der du bor, men i Stavanger har legevakten noe som heter Livskrisehjelp. Der kan du dra (uten å bestille time) og prate med erfarne folk om ting som oppleves vondt og vanskelig. Vet ikke hvor mye det kan hjelpe med en telefon, men Bergen har tlfnr 5556 8754, og Stavanger har 51 51 02 34. De kan således hjelpe deg videre, med hvem du kan kontakte videre. http://www.stavanger.kommune.no/e-services/tjenester.nsf/SVGalle/90EDCD5A087D99A2C12572AB003A4C8D/$FILE/livskrisehjepen.pdf
*tullemor* Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Syns du skal forsøke jordmor igjen.. Det kan være mange årsaker til at du føler som du gjør, og jeg tror det først og fremst er viktig at du med hjelp av jordmor/lege få sortert tankene dine (greit å ha god kjemi).. Det er nok ikke første gang hun er borti denne type problematikk, noe som gjør at hun evnt kan henvise deg videre hvis du skulle trenge det.. Fortell henne at du har det litt vanskelig med mange vonde tanker for tiden og at du veldig gjerne skulle trengt en hastetime.. Tenkte kanskje det er tryggere for deg å snakke med noen som kjenner deg litt gjennom svangerskapet, og som du har god kjemi med.. (hvis du har det med jordmor da
endelig mamma:) Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Uff, ikke kjekt å høre at du har det sånn. Jeg hadde det veldig tøft i starten, og fikk da tips om å kontakte amathea. Jeg hadde aldri klart å være der jeg er i dag, uten de. De hjelper deg med hva som helst, har god peiling på ting rundt hva som skjer med kroppen, hvilke rettigheter du har og kan snakke med deg alene, deg og barnefaren eller bare barnefar. Anbefaler på det sterkeste å kontakte de. Lykke til:)
morsomjente Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 vet du hvad...jeg vet hvordan du har det !! IKKE NOE hyggelig i det hele tatt...Jeg er andre gangs nå...har vært så lykkelig hit til, men vet du jeg blir også veldig deppa når jeg går gravid (var sånn siste gravidtet også) jeg må bare ta meg sammen å tenke at dette er hormoner(VÆRE LITT BEVIST PÅ MEG SELV), ikke noe annet...å jeg er den som tar disse forandringene (hormoner å div) rett å slett dårlig !! Det som hjelper meg er å bare gi litt blaffen i sambo, å prøve ikke å mase, å være kjedelig...kjempe tøff tid, syns jeg !! men vet du hvad jeg kan fortelle deg at dette går over....lover...... jeg begynte å bli lykkelig igjen etter fødselen...da var det veldig lettelse på en måte...!! men for all del søk hjelp å finn noen å snakke med !! Ikke noe hyggelig å ha det sånn... masse lykke til....kan jeg spørre om du har hatt spiseforstyrrelser eller noe sånt før??Jeg har hatt spiseforstyrrelser, for noen år til bake...tror nok det er veldig mye grunnen for at jeg føler at jeg ikke takler noen ting...men håper dette ordner seg....det kommer det sikkert til å gjøre :)FØLER at jeg har lært mye av forrige svangerskap, å ta en dag om gangen å være gla for at den lille har det bra masse gode klemmer fra meg !!
Henriette1989 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2009 Takk for omtanke og svar:) Da har jeg fått hjelp. Fikk tak i jormora etterhvert, så jeg fikk en samtale... Føler meg bedre men ikke helt bra. Men jeg fant ut hva som gjør at jeg er deppa, hormoner, ADHD og homoner... Nei, har ikke hatt spiseforstyrrelse, men jeg har sliti mye med depresjoner osv videre siden jeg var 4 år. Har gått igjennom ganske mye i løpet av mitt liv.. Men ting ordner seg endelig;) Men igjen, takk for omtanken:) Klem
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Hei! Det er ganske vanlig å bli deprimert under svangerskapet, og det kan være ganske tøft! På helsestasjonen min har de (gratis og uten henvisning) psykolog en gang i uka, kanskje det kan hjelpe? Legen kan også henvise deg til psykolog hvis du tror du trenger det. Amathea, jordmor og helsesøster kan hjelpe. Ellers vil jeg anbefale å bruke disse sidene til å gå ut litt dritt, hehe, det hjelper på! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå