firren Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Har vært til enda en ul hos gynekologen min i dag, pga at jeg har hatt en liten, brunlig blødning som har vart i en uke i dag. Forrige gang, på tirsdag, tok han HCG og progesteron-prøver. De var fine. Ultralyd viste heldigvis en graviditet som var "passe stor" etter termindato (testet positivt på el-test den 27. jan), men siden jeg blødde litt, så kunne han ikke si noe om hvordan det ville gå, bare at vi fikk vente og se. Dagens kontroll viste at den tidligere observerte graviditeten (fosterposen) hadde vokst, men en ting til- muligens en fosterpose til?! Tenk om jeg får tvillinger! Har egentlig ønsket meg det, siden jeg er 35 og da blir jeg liksom "ferdig med det". Jeg vet jeg har større sjanse for tvillinger iom at jeg har fått Pergotime for å stimulere til eggløsning, og det er endel tvillinger i familien, både hos meg og hos mannen min. Og alderen da. Andre i samme situasjon?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Det er mulig at jeg har tvillinger ja - men det er ikke bekreftet 100% sikkert. Legen mente han så to på forrige UL - men de lå så tett, og det var vanskelig å sjelne de forskjellige pulseringene (hjerteslagene?), jeg skal tilbake den 05 mars for å få en endelig bekreftelse på om det er tvillinger eller ikke. Vi har ingen tvillinger i familien, verken på min (min oldemor var tvilling, men det er så langt tilbake så det teller sikkert ikke) eller min manns side. Har heller ikke brukt noe eggløsnings-stimuli, men jeg er 33 år og annengangs fødende. Så blir spennende å få bekreftelse på om det er tvillinger her eller ikke - egentlig håper jeg bare på èn, men hvis det er to så er de like velkomne begge to selvfølgelig =) Testet positivt 6 dager før forventet menstruasjon og har vært veldig dårlig denne gangen med kvalme, oppkast, uvelhet, svimmelhet, brystspreng osv - er fortsatt sykmeldt da jeg er sååå sliten og trøtt og har lite energi. Er i dag 9+2 =) Lykke til da =) Klems
Perledykkeren Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Hi hi så gøy. Jeg har vært på to ultralyder (i uke 7 og 9) og begge har vist to flotte like store fostre (eller strengt tatt embyoer men i uke 9 var det sprell levende babyer for meg med armer og bein til alle kanter :) Begge gangene har de trodd de har setten nr 3 hos meg men konkludert med at det nok "bare" er to, og dette er helt greit : Har ingen forutsetninger for å få to (annet enn et veldig veldig sterkt ønske om det), 31 år, normalvektig, min bestefar var tvilling og ingen andre i familiene våre og ellers ingen andre triks, så å få jack pot på siste forsøk føles helt utrolig har to barn fra før! Er 11+3 idag og nyter at kvalmen er borte og formen fin fin. Lykke til på neste UL, det blir superspennende å finne ut av, hvor langt er du på vei?
firren Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Beklager lang tid før svar, men måtte ut et ærend. Jeg testet positivt på el 27.01, og det er vel det mest presise jeg kan si, siden det er så lenge mellom hver mens for min del. Til tross for at jeg ikke er mer enn 3 kg BMI. Siste mens første dag var 07.01, så det er vel det man kan kalle lange intervaller, ja. Viss jeg regner fra 14 dager før el, kan man vel gå ut i fra at jeg er sånn ca 5+5. Lykke til til oss alle sammen!
firren Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Forresten, skal på ny kontroll den 6. mars. Blir så spennende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå