Gå til innhold

Trodde kvalmen hadde gitt seg jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men neida!

Har hatt noen dager som har vært utrolig deilige, men litt kvalme midt på dagen bare. Men idag er jeg like dårlig igjen. Ja ja...får bare ta det som et godt tegn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vis det e nokka trøst, så e det flere av oss ;)

hadde å ett par daga som bare va himmelsk, men det blei med de dagan ;( ;)

Skrevet

Optimistiske meg hadde til og med satt vekk bøtta, men nå er den tatt frem igjen... :)

Skrevet

Puuuke, jeg har ikke kastet opp, så langt har det ikke kommet enda, er ca 6+2 bare så kan nok forverre seg enda. Kvalm though ? Det er jeg, huff..., men jeg skal innrømme at jeg er glad, for jeg skjønner at det kanskje indikerer til at min lille har det bra, eller stemmer ikke det ?

Hvor langt er dere på vei da ?

Skrevet

Legen min var iallefall glad for at jeg var så dårlig, så ja tror nok det er bare bra! Jeg er 9+1 idag! Har bare kastet opp 1 gang enda, men er nære på hele tiden. Er sykmeldt og det er jeg glad for. Var på butikken igår og kastet nesten opp i frysedisken. Det er for mye rare lukter der ute ....hehe

Skrevet

Huff hehe, jeg reagerer ekstremt på herreparfymer, og generelt sterke lukter. Om jeg styrer fælt, rydder osv. blir jeg fort kvalm. Ergo kroppen ber meg stresse ned. Er sykemeldt jeg også, men dt er pga at jeg må ta det med ro, som du vet har jeg stresset fælt i dette svangerskapet så langt, med tanke på redsel for MA etc. Skal på ul til fredag igjen, og gruer meg jo til det huff, men, men !

Jeg var så ekstreeeeeemt dårlig med førstejenta, men da kom det tidligere og var verre. Hadde trodd jeg skulle slippe denne gangen, men neida, samtidig er jeg som sagt glad, for jeg hadde vel ikke blitt kvalm denne uken om ting begynte å gå dårlig !?!?! Er iallefall en teori jeg her =)

Skrevet

Jeg blødde på lørdag også....bare litt, så jeg er overlykkelig for at jeg ble dårlig igjen egentlig. Har enormt ømme pupper også.

Jeg har faktisk bedt mannen min om å slutte å bruke parfyme fordi jeg reagerer sånn på den! Hehe...... Og jeg klarer ikke gjøre noenting her hjemme....Bare brekker meg om jeg setter inn i oppvaskmaskinen. Blir dårlig av å se for mye på dataskjermen også. tror det er fordi det er så mye bevegelser. Klarer nemlig ikke alltid å se på film fordi jeg blir så kvalm.....hehe. Men håper alt er bra der inne, så jeg ofrer gjerne noen uker til hvis alt er i orden.

Jeg har også litt angst for MA og er redd for å dra på UL tilfelle jeg får dårlige nyheter. Men har jo målt hcg nivået mitt og det beveger seg jo oppover i en god mengde.

Skrevet

Ja det får en si puuuh :) Glad det ga seg jeg også !! Jeg har ikke ømme pupper, men det har jeg egentlig ikke hatt i det forrige svangerskapet heller, det kommer og går svaaaaakt innimellom, men jeg prøver å si til meg selv at det er normalt, da jeg ikke har hatt det før.

Ja jeg også, det flyter rundt meg, helt grusomt, og i tillegg denne trøttheten, jeg sov 2 timer i stad, våkner og er HELT lost, det er grusomt. Lost og kvalm så klart. Har spist to stk fra en frossenpizza nå, det hjalp. Eneste jeg klarer å spise er pizza føler jeg, aner ikke hvorfor.

Hcg'et mitt stoppet de å måle etter de så hjertet banke og målte fosteret og alt var ok. Legen mener det er unødvendig stress å måle det videre nå og heller følge med på barnet via ultralyder. Huff vet ikke jeg, nervøs alikevel.

Jeg hadde aldri så bra hcg-mengder som deg, faktisk ekstremt lave jeg, så det er ekkelt, derfor jeg håååper at denne kvalmen kanskje er "good news" for meg og barnet.

Skrevet

He he...har hatt pizza perioden min jeg også. Det eneste jeg fikk i meg. Nå har jeg bare lyst på rundstykker med kaviar og ost og pærer og grønne epler. Dessuten vil jeg bare ha syrlige ting som drops, sitron etc.

Så lenge hcg nivået stiger så er det håp har jeg skjønt. Skal til legen 9.mars, så tar ting derfra. Men imellomtiden, så håper jeg kvalmen varer leeenge! Sover gjerne to ganger om dagen og klarer allikevel å sovne kl.11 og sove til 10 dagen etterpå. Helt utrolig :)

Skrevet

Huff ja sove sove sove :P føler jo at dagene går og jeg gjør ikke en &%#¤ og huset ser ut som et !#¤#¤& haha !

Ja altså jeg fikk målt mitt sist på mandag, da var det på 2000, før det hadde det en fin stigning fra 22 helt til 5000 (riktig økning ift antall dager imellom). Så var det ultralyd på fredag som var, hvor alt så VELDIG bra ut, legen mente at det da umulig kan ha gått ned eller stagnert, da ville ikke ting sett så bra ut på ultralyd. Da et foster visstnok reagerer veldig på det dersom kroppen støter det fra seg. Altså noe må gå "galt" før fosteret blir borte, altså dersom hcget synker skjer det etter fosteret er dødt, og veldig sjeldent før, og da er i allefall ikke fosteret helt friskt og fint 5 dager etterpå ? Ble litt rotete men skjønte du hva jeg mente ?

Skrevet

Du mente vel 20 000, ikke 2000?

Tror jeg skjønte det :) Jeg føler meg gravid, så tror at alt er i orden der inne. Det er godt å ha den følelsen iallefall=)

Skrevet

Nope, du leste rett ;) men jeg har hatt riktig stigning alikevel, sett hjertet banke og alt var bra.

Legene sa at jenter ofte går inn her og leser at det er livsfarlig med lavt hcg, men så er det egentlig kjempevanlig, og veldig mange jenter opplever å ha det og alikevel kommer det friske barn ut. Er en uke siden vi målte og da målte vi fra uke 3 - 5 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...