Mittens ♂♂ Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har hatt et rart trykk i hodet de siste ukene, og etterhvert fått veldig vondt midt imellom øynene og opp mot panna over det ene øyet (er vondest innerst ved øyebrynet). Jeg har nettopp vært kraftig forkjølt, og når jeg har nevnt dette for andre, så kommer ofte kommentaren på at det sikkert er bihulebetennelse.. Men bør det ikke da bli veldig mye vondere hvis man bøyer seg fremover? Har hørt noe om det.. Dessuten gjør det vondt bak øyet på en måte også. Har hatt det i et par uker nå. Kan dette være bihulebetennelse? Skal ta kontakt med legen, men minste har vært så mye frem og tilbake hos legen i det siste at jeg liksom ikke har hatt tid til å sjekke meg selv oppi alt sammen.
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Er ingen lege, men tipper på bihulebetennelse ja.. Har hatt bihulebetennelse av og på siden august, og ikke alltid det nødvendigvis har gjort noe ekstra vondt å bøye seg fremover. Prøv å slå/dunk deg med en finger i panna/neseroten (der det verker), hvis det er skrekkelig vondt er det nok betent. Det kan av og til kjennes ut som smerten ligger bak øyet, for bihulene ligger rundt hele øyet, og det kan bli veldig, veldig vondt..
mommytil2gutter Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Ja det høres ut som bihulebetennelse. Trenger ikke å være trykksmerter når du bøyer deg fremover, det kommer an på hvor betennelsen sitter i bihulene. Siden du sier du har vondt bak øyet så har du trykksmerter som tyder på det. Jeg har hatt mange runder med det og det har alltid vært litt annerledes for hver gang. Ikke så mye du kan gjøre. Bare vent et par uker og så blir du bra igjen. De fleste er bra etter 4 uker. Ta smertestillende og du kan kjøpe en nesehorn på helsekosten. Du kan rense bihulene med det så ofte du orker. Det hjalp meg. Lykke til!
Mittens ♂♂ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Ja, det er veldig vondt der når jeg tapper med en finger på punktet det gjør vondt. Nesten som jeg skulle ha slått meg der.. Jeg har måtte ta paracet ved noen anledninger, men synes ikke det tar bort all smerten. Bør kanskje komme meg til lege snart.. Eller er det noe jeg kan gjøre selv som kan hjelpe?
Mittens ♂♂ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2009 Da skal jeg prøve det! Har hatt det i et par uker alt, så håper det går mot bedringens vei snart. Var ikke noe særlig dette nei
Blopp1 Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har vært mye plaget med bihulebetennelse,og hatt mange pencilinkurer:-(((( !!! Men så prøvde jeg ett vidundermiddel de hadde på helsekosten,og da ble jeg raskt bra.....og etter der så har jeg ikke hatt d :-)))))))))))))))!!! Husker ikke navnet på tablettene,men d er jo bare å spørre i en butikk
Mittens ♂♂ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 Det skal jeg gjøre Takk for råd!
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har har bihule-betennelse 3-4 ganger i året pga skjev neseskille-vegg, og det høres ut som du har det. Noen tips er å bruke saltvannspray og nesespray for å åpne opp litt, Ibux for smertene og Fennumax fra helsekosten hjelper veldig !! Hjelper ikke dette på meg etter 10-14 dager, går jeg til lege, og da må jeg noen ganger ha en pencillin kur. God bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå