Gå til innhold

Påvist forhøyet gallesyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer da??

De ville se meg på føden i morra. Iiiiik Hva ser de etter der da?

Kjære barnefar her freaker litt ut i dag kan du si.. huff!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også forhøya gallesyre og måtte inn til ekstra kontroll. Dem tok bare en ul for å måle tilveksten på babyen, morkakefunksjon og mengden fostervann. Hadde ikke farli høyt syrenivå så fikk ingen behandling for d. Men d finnes medisin du får dersom d e nødvendlig.

Va også super-nervøs, men va ikke nåkka å bekymre seg for. Synes d e bra dem følge opp me en gang, så man får hjelp dersom man treng behandling. Mitt syrenivå har no gått ned til normalen igjen.

Dåkker får ha lykke til i måra, og e som sagt ikke nåkka å grue seg for:)

Skrevet

Kommer an på hvor høyt det er.... mine verdier var lett forhøyet, dvs 9. 2-7 er normalt, så det var ikke mye forhøyet. Hvis verdiene blir 30 eller høyere vurderer de keisersnitt, fordi det kan være farlig for babyen. Ring og sjekk hvor høyt det er da vel, så slipper du bekymre deg unødig i såfall.

Skrevet

Det er 37. Var å hentet papirene hos legen nå.

Skrevet

Oi, det var ganske høyt ja... men man får tabletter for å holde det i sjakk. Søk på intrahepatisk kolestase så får du opp mye informasjon. Hvor langt på vei er du?

Skrevet

sorry at j hopper inn her men hvordan fantdere ut at dere hadde d? symptomer?

Skrevet

Kløe i håndflater og under føttene...

Skrevet

okei! takk. håper d går greit med dere da fem til fødsel!

Skrevet

Min venninne fikk påvist forhøyet gallesyre 1 uke før termin og ble satt i gang pga det. Jeg vet ikke helt hvor høye verdier hun hadde, men hun hadde hatt det en stund (kanskje en uke) fordi de trodde at det var pencillin-allergi. Mannen hennes var på reise noen timer unna så de ventet 1/2 døgn til han kom seg hjem før de satte henne i gang og hun fikk noen medisiner i mens. Så det var ikke sånn superakutt, men tydeligvis god nok grunn til å sette i gang. Men jeg vet ikke om de sjekka om hun var moden eller sånt da. Hun hadde jo ikke noe i mot å bli satt i gang så det var greit nok.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...