Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 ... at spontanabort er helt vanlig?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 De sier så. Mange vet det ikke engang selv når de har en sa, mange tror det er mensen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Vet du hva prosenten rundt det å miste er da?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Ja, ganske vanlig hvertfall. Har mistet to ganger selv og var åpen om det da det skjedde (på arbeidsplassen og blant venner og familie). Var sjokkerende mange som fortalte at de også hadde opplevd det samme en eller flere ganger...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Google spontanabort så finner du det.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 ifølge legen min mister over en tredjedel av alle kvinner. De aller fleste SA skjer TIDLIG og blir forvekslet med sen mens. Det er helt normalt og vanlig å miste, spesielt første spira.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Ca 15% av svangerskap ender i sa. Det drar seg opp til ca 30% visst man regner m de som ikke vet at de har en sa. Om man er rundt 45 år, så kan sjansen være ca 50% Hvordan kan man da si at dette er helt vanlig? Det er kanskje vanlig om man er 45 år, men ikke om man er i sin beste befr.alder!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Tja, en tredjedel av alle svangerskap høres nå i mine ører ganske så vanlig ut. Det er ikke en tredjedel av alle kvinner som opplever det, men en tredjedel av alle svangerskap som går skeis!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Hos meg stemmer det med at 30% av alle svangerskap ender i SA. Jeg har vært gravid 3 ganger, men har bare 2 barn.
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Sikkert. Det er jo forholdsvis vanlig.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 De aller fleste kvinner opplever dette minst en gang, men ikke alle er klar over at de har spontabortert. Så ja, det er vanlig.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 ja ,det er vanlig .Nesten alle jeg kjenner har hatt en sa ,jeg har selv hatt en SA,MA og en graviditet utenfor livmoren.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Ja, det er veldig vanlig. Dessverre er det fortsatt litt 'tabu', derfor kommer det som et sjokk på mange. Jeg var veldig åpen om det de to gangene jeg har spontanabortert (1 sa, en ma) og fikk da til svar fra VELDIG MANGE at "jeg opplevde også det". Så definitivt vanlig. Har snakket med venner av meg som er leger og jordmødre som sier at de fleste kvinner opplever det en eller annen gang i løpet av livet, og de som har 4 barn og aldri har spontanabortert hører til sjeldenhetene. Det oppleves selvsagt vondt når en opplever det selv, men det hjelper faktisk å vite at det er såpass normalt, og at det ikke på noen måte betyr at det er noe galt med deg. Og som regel skjer det fordi fosteret ikke er levedyktig, så det er tross alt bedre at det skjer såpass tidlig som det ofte gjør, enn at en mister mye senere i svangerskapet. Det er heldigvis sjeldnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå