Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da nærmer det seg ul for meg. Har hatt brun blødning en uke, men nå har den stoppet opp. Har hatt fin hcg den uken jeg har blødd og nå har kvalmen kommet for fullt også.

Jeg blødde såpass at jeg var sikker på at jeg hadde abortert, men nå når blødningen har gitt seg og kvalmen kommet så merker jeg at håpet om at alt er greit er tilbake. Kommer til å bli skikkelig skuffet hvis det ikke er noe der i morgen...

Jeg er 5 +6 i dag og legen mente at om det var liv laga så ville vi se hjerteaksjon på ul i morgen.

Er så utrolig nervøs, er ikke langt på vei men orker ikke begynne "helt på nytt" igjen...Blir nok ikke mye søvn i natt nei:)

Hva tror dere jenter? Noen andre som har opplevd at alt er ok til tross for blødning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg å utrolig godt. Har selv ikke blødd mye, men spottet endel i lang tid. Skal også på ul imorgen og kjenner jeg gruer meg ja. Har ventet på dette nå i tre uker og når dagen endelig snart er her så melder skrekken seg. Vi har hatt ass befruktning så dette er en standar ul.

Vil ikke skremme deg, men sist jeg var gravid hadde jeg en slik blødning og da ble det konstatert ma. Blødde da mye friskt og så brunt en tid etter. Har også en venninne som foss blødde flere ganger i svangerskapet og der gikk alt helt fint. Dette kan gå begge veier, men at du har mye symptomer må jo være ett godt tegn.

Vi får bare håpe på det beste begge to. Jeg har time kl 13, når skal du til pers?

Masse lykke til!!

Skrevet

JA skjønner at det ikke er bra og blø og at sjansen for at noe er galt er større. Har ikke helt skjønt det MA greiene jeg..Er det sånn at hcg stiger og man har alle symptomene på en graviditetet men at fosteret ikke vokser? Uff, er spent. kjedelig å være så dårlig dersom det ikke er noe der altså...

Jeg skal kl halv tolv, heldigvis ikke så lenge til. Håper bare jeg klarer å kjøre, er kjempedårlig...Mannen er på jobb, men kan ta taxi da.

Har dere prøvd lenge Tellefanten?

Ønsker deg masse lykke til, håper vi begge får gode nyheter i dag!!

Skrevet

Gynekologen min forklarte meg at hvis hcg stiger normalt, så er det bra, hvis det ikke er liv laga så synker hcg og hvis noe er galt med fosteret (som da ofte resulterer i MA), så vil hcg stige veldig sakte, altså ikke doble seg som det skal.

På meg steg det fra 1600 til 3000 på 14 dager, og da mistet jeg i MA.

Lykke til på UL :) Skal krysse fingrene for at alt går bra :)

Skrevet

Stemmer sånn som du beskriver ma. Hcg vil ikke stige så mye men nok til at man har symptomer. Mannen min er også på jobb, men skal hente han etterpå. Så kjipt å være dårlig, er ganske uggen selv.

Ja vi har prøvd en stund nå. Fikk en gutt i 2004 etter 3 forsøk og 2 frys. Denne gangen har vi hatt 3 forsøk og 3 frys, dette er da søskenforsøk. Håper inderlig at gutten vår skal få søsken.

Lykke til.

Skrevet

Takker for alle lykkeønskningene!!

Hcg min dobler seg som den skal, og jeg ligger godt over referanseverdiene for enlingesvangerskap. Aborterte en tvilling i forrige svangerskap i uke 8. Hadde også blødninger forrige svangerskap, så vet jo at det KAN gå bra til tross for blødning. Men hadde håpet det ikke skulle bli like mye styr denne gangen. Men kun en ul vil gi meg svaret!!!

Håper virkelig det går bra med deg Telefanten, ja deg også Emma, ser dere begge har prøvd lenge og hatt MA/SA. Føler meg virkelig heldig som allerede har et barn.

Vi snakkes senere, du må oppdatere oss Tellefanten!!

Skrevet

Det var godt å høre :) Har du vært på ultralyd nå ?

Skrevet

Ja nå har jeg vært på ul. Hjertet banket som bare det og frøet har vokst som det skal!!! Helt utrolig med tanke på hvor mye jeg har blødd. Legen kunne se litt blod i livmoren, så er nok der det kommer fra desverre. Så jeg må nok forvente mer blod. Men han mente det ikke betydde noe for den lille og at jeg ikke hadde større sjans for å abortere enn andre. Så da velger jeg å høre på det og for første gang nyte at jeg er gravid og at hjertet slår!!!

Blødde hele forrige svangerskap, og det gikk jo bra(fikk et lite barn, men det er tatt igjen nå). Krysser fingrene!!! Ny ul om 4 uker...

Skrevet

Så gøy!!! Jeg var også på UL i dag og fikk se det lille hjerte banke:o) Helt fantastisk følelse!! Hvor langt er du? Hvor stor var din lille?

Skrevet

Så du også hadde vært! Gratulerer med bankende hjerte!! Jeg er 6 +0 i dag og den lille var 5mm. Var på ul for en uke siden også, og den har vokst kjempemye siden det! Helt utrolig.

Blir veldig spennende dette her! Og legen sa at når det er sett et bankende hjerte og man fullfører uke 8, så er det stooooor sjans for at dette skal gå bra!

Skrevet

Gratulerer så mye :) utrolig moro å høre maizi, dette fortjente du ! Jeg må jo innrømme at jeg blir mer og mer redd jeg, var på ultralyd da jeg var 5+6 om min lille var bare 4mm. I tillegg vet jeg ikke hvor langt jeg egentlig er sant, men hun mente den hadde vokst normalt siden sist ul. Man sammenligner seg desverre med andre, men når hadde du mensen sist maizi ? jeg bare spør meg om min vokser for tregt, hva om jeg faktisk ER lengre enn de tror...hadde jo mensen 10 jan !

Skrevet

Skjønner du er bekymret. Jeg hadde siste mens 14. januar og el 14.dager etter (brukte el test). Det er kjempefarlig!! å sammenligne seg med andre. Det skaper nok mer bekymring enn det som er nødvendig. Men jeg vet det ikke er lett, man er så utrolig redd for at noe skal gå galt. Du har jo HCG som stiger fint, et foster som vokser med et hjerte som banker, ingen blødning eller smerter og symptomer på graviditet! Du har alt du skal ha!! Stol på kroppen din og gled deg over å være gravid!! Jeg tror det kommer til å gå bra med babyen din!!

Masse lykke til Mikadimoo

Skrevet

Så bra at det har gått bra med dere alle og at hjertene slår. Med meg gikk det kjemp fint og jeg er så lettet. Minien var 9,2mm og hjertet slo som bare det. Fikk høre hjertelyden også. Ny ul 30 mars. Får ha alle lege kontrollene mine på sykehuset, fordi jeg hadde mye komplikasjoner forrige svangerskap. Mest for min egen trygghet, men det passer meg fint. Er 6+6 idag.

Skrevet

Så utrolig bra! Gratulerer så masse! Dette skal gå bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...