Gå til innhold

Dere som har hatt planlagt ks..

FanteFrøken *med kul på magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det? Bra opplevelse eller dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra, selv om jeg på en måte skulle ønske å føde vaginalt. Men det var uansett mye bedre enn det hastesnittet jeg hadde med førstemann.

Skrevet

11 dager siden mitt snitt i dag...

Totalt sett var det en helt grei opplevelse, men jeg har også født vaginalt og kunne jeg valgt ville jeg mye heller født vaginalt.

Selve forberedelsene til snittet og snittet gikk veldig fint, veldig hyggelige, rolige og trygge mennesker på oprasjonssalen. God stemning og de pratet og beroliget meg hele tiden. Ingen dårlige minner fra oprasjonssalen i det hele tatt, det gikk kjempefint.

Men timene på oppvåkningen etterpå synes jeg var forferdelig, følte meg syk og uvel, svettet, var svimmel, tørst og trøtt. Mistet ganske mye blod under oprasjonen og måtte ha blodoverføring etterpå.

Dagen etter var jeg i fin form igjen, fikk smertestillende så jeg fungerte greit. Ruslet rundt på avdelingen og stelte babyen selv. Nå 11 dager etter er det ikke vondt lenger, men jeg er skikkelig lei av å måtte ta hensyn til såret, ikke løfte tungt osv. I tillegg har det blitt en liten infeksjon i såret så det væsker og verker litt, det bekymrer meg, det forlenger jo helingsprossessen betraktelig.

Konklusjonen er altså at selve snittet gikk veldig fint, over all forventning, men tiden nå etterpå er skikkelig irriterende, etter de vaginale fødslene jeg har hatt har jeg jo vært i toppform og ikke trengt ta noen hensyn etter å ha kommet hjem fra sykehuset.

Skrevet

For meg var det en fin opplevelse. Jeg har født vaginalt en gang og denne gangen ble det ks pga første tvilling lå i sete.

Alt ble forskjellig fra første fødsel, og jeg har ingen traumatiske bilder som jeg føler for å fortrenge i ettertid. Alt skjedde rolig og kontrollert, ingen rier, jeg hadde ikke noe bivirkninger etterpå mens jeg lå på oppvåkningen, var bare trøtt. Jo, jeg fikk sånn innmari kløe overalt i noen dager etterpå pga morfinen. Smertene i såret er ingenting i forhold til bekkenløsning med store tvillinger i magen, og gror greit, bedre for hver dag som går. Var oppe dagen etter, gikk på do selv, men jeg var jo litt krokrygget de første dagene. :)

Hadde ikke lyst å føde vaginalt og er veldig glad for å ha hatt ks.

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Jeg har nok ikke noe valg... (heldigvis) Jeg må ta ks. Håper på at det går bedre enn fødselen gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...