Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Mannen min har mange nieser og nivøer og de er alle store. Jeg ser dem bare et par ganger i året (og ikke alltid det en gang). Jeg kjenner dem dermed ikke. Vi gir dem gaver når vi blir invitert i bursdagsbesøk og kan komme, men mange av dem har ikke familiebesøk. Når min søster venter barn og jeg har så lyst til å syn noe til den lille babyen. Men kan jeg det? Jeg har jo ikke sydd noe til de andre (har nettopp lært meg det). Vet om andre som f. eks syr julestrømper til alle sine nieser og nivøer på begge sider. Er så redd for at min mann sin familie skal se ned på meg om jeg gjør det. Vil jo gjerne bli bedre kjent med dem, men min mann har ikke god kontakt med søsknene sine. Han er også veldig bestemt på gaveregler han har med sin familie. De får ikke gave etter konfirmasjonsalder og kun gave når vi er i besøk. Han gratulerer dem heller ikke med dagen om vi ikke er i besøket fordi han aldri ringer til dem. Hva synes dere? Kan jeg sy til mine søsters barn? Og kan de få bursdagsgaver selv om vi blir forhindret fra å komme i besøk? Har sldri likt regelen med å stoppe ved konfirmasjonsalder. Må vi gjøre det med min familie siden han gjør det med sin slik at det blir likt?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Han kan bestemme for sin familie og så kan du bestemme for din. Hvorfor er det bare han som skal bestemme hvordan dere skal ha det?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Jeg synes også at vi kan bestemme for hver vår familie sånn i teorien. Problemet er at han er så mye strengere på det og så mye mer fjern fra sin familie enn jeg er med min. Jeg er redd hans familie kommer til å reagere på det tette forholdet jeg kommer til å få med nieser og nivøer på min side og at de får hjemmelagde gaver, gratulasjoner på bursdagen, gaver etter de er 15 år osv. Jeg tror nemlig ikke min manns andre søsken har dette strenge forholdet seg imellom HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg syns det er dumt at når vi damer gifter oss forventer svigerfamilien at vi skal ordne alt. Mannen min har heller ikke brukt å gi gaver eller ringe. Han var heller nesten aldri på besøk, men nå som han er gift med meg forventes både det ene og det andre og det forventes at jeg skal gjøre det. Blir litt irriter på det. Jeg syns du skal gi det du vil til din familie.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Det er forskjell på en nyfødt og en 15åring da.... Hvis din mann og hans familie synes det er urettferdig så kan jo din mann sy noe til sine nieser og nevøer....
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Her har aldri dette blitt noen problemstilling, selv om det er stor forskjell på hvordan min manns og min familie fungerer på dette området. Mannen min har ikke noe nært forhold til sine søsken, og dermed ikke til nevøene heller. Ingen av dem har fått gave etter konfirmasjonsalder (de er store alle sammen), ingen av dem har invitert oss til selskap heller.. Mens jeg har et nært og tett forhold til mine søsken og dermed også til deres barn. Vi er ofte på besøk hos hverandre, ungene våre leker sammen, vi ferierer sammen osv. For meg er det en selvfølge at disse tantebarna som jeg er veldig glad i skal ha både jule og bursdagsgaver fra oss. Kommer heller ikke til å slutte ved konfirmasjonsalder. Siden forholdene er som de er i familien er dette helt naturlig, og mannen min har aldri sagt noe på det, han ser jo "mine" nieser og nevøer like ofte som jeg gjør og ser på dem som nær familie det er helt naturlig å gi presanger til. De gir jo til våre barn også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå