Gå til innhold

Øm i område rundt navlen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt??? Er 12+5 og så redd for at det skal være nåke gale....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare fortelle fra egen erfaring. Dette er mitt 3 sv, jeg har hver gang vært veldig øm rundt navlen på det tidspunktet hvor magen/livmoren vokser/rekker opp til navlen. Når den blir større/kommer høyere opp forbi navlen liksom gir det seg. MEN hos meg er grunnen at jeg ble operert for navlebrokk da jeg var 5 år, og grunnen til at det blir ømt er fordi jeg har arrvev der etter operasjonen. Arrvevet strekker seg ikke sånn som resten av magen/huden gjør, og derfor blir det veldig ømt. Det er i alle fall forklaringen jeg har fått fra lege og jordmor på det. Jeg har hørt om andre også som har det sånn, uten at de er operert i navlen, så jeg tror ikke det er noe galt hos deg. Men greit å høre om andres erfaringer her, siden mitt tilfelle blir litt spesielt.... :) Husk på det at man kjenner masse "vonderter" og "rare" ting når man er gravid, uten at det behøver å bety at noe er galt... men dersom du blir veldig urolig, ring legen/jm og forhør deg. :)

Skrevet

Har jo hatt en kikkhullsoperasjon i navlen... Kan det være derfor da kanskje??? Det var i april i fjor.. Også litt øm nederst i magen, der har eg arr etter keisersnitt og 2 små etter kikkhulspoerasjonen.. Det gjør ikkje vondt, er bare ømt...

Er litt bekymret om dagene, men egentlig ingen mistanke på at det er nåke gale. Trur egentlig da e pga lang prøvetid og en SA i sommer... Klare ikkje heilt å skjønna at da vokse nåke i magen min.. Var på ul for snart 4,5 uker siden i uke 9 da såg alt fint ut og hjertet banka..

Skrevet

Jeg skjønner åssen du har det, at du er urolig. Jeg har hatt 3 sa'er... virker som jeg mister annenhver gang liksom. Har i alle fall vært sånn 3 ganger nå, gulp... 6 gang jeg er gravid... høres helt vilt ut. He, he... Nå er jeg 19+4 uker og var på ordinær ul i forrige uke, og alt er bra, så nå slapper jeg helt av ang sa. Men var også på ul i uke 8 pga småblødninger, gyn sa da at når man ser et bankene hjerte etter uke 8, og alt annet ser fint ut, da vil jeg si at det er 99% sjanse for at det går bra. Men finnes selvsagt ingen garanti. Og dette er også min erfaring, jeg får alltid tidlig ul pga blødninger. Når jeg har sett bankende hjerte.... har det gått fint hos meg! Satser på det hos deg også!!! Du er jo også over i 2 tri nå.... det minsker også sjansen for at det skal gå galt. Men skjønner som sagt uroen din. Tror ikke du skal bekymre deg for at det er noe galt, som du sier du har hatt sa. Det merket du, og du ville fort merket om det var noe sånt på gang igjen, ikke sant. Prøv å slappe av, det er jo heller ikke så rart om det er litt ømt i magen, den skal tross alt utvide seg/strekke seg ganske så mye. Så litt ømt tror vi må tåle, men dirkekte vondt/smerter skal du jo ikke ha. Får du det bør du heller ringe lege/jm. Masse lykke til.... det går helt sikkert bra skal du se. :)

Skrevet

Takk for gode ord... Har jo ikkje hatt nåke blødninger eller vondt... Husker jo at eg var øm i magen da eg gjekk med første også... Men gleder meg til eg kjenner liv i magen og får høre hjertet, då blir alt lettare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...