♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hei Da var også jeg ferdig for denne gangen:) Begynte søndag kveld med vondt øverst på magen og oppkast men det gikk over på en time så tenkte det sikkert bare var en mild omgangsyke, så dagen etter også på kvelden fikk jeg samme ubehag men ikke oppkast også dette over på halvtimen. Tirsdag: etter en god frokost satt jeg og leste avisen da jeg plutselig fikk flimring for øynene ikke vondt dette heller men skikkelig ubehagelig og da ringte jeg legen og fikk time. Hadde +2p på urin og blodtrykk på 120/88 normalt undertrykk har ligget på 56 så vi bestemte at vi skulle skjekke dette litt nøyere og fikk time torsdag også. Torsdag: time hos legen igjen og blodtrykket hadde steget litt til så legen min ringte føden og jeg fikk time til sjekk. Følte meg ikke det minste syk og da jeg fikk beskjed om at det var kø på føden bestemte vi oss for å gjøre unna et bilkjøp før vi dro på sykehuset:) Kom til sykehuset og ventet ca en time før jeg fikk komme inn, samboern var påvei tilbake på jobb. Fikk under ultralyden beskjed om at snuppa i magen var litt lita (sf målet var også synket men dette kan jo skje når magen synker),at det var lite fostervann og at dette mest sannsynlig var svangerskapsforgiftning. Da kom tårene. Tok sparketest og ctg og da kom samboern tilbake. Etter testen fikk vi beskjed om at hun måtte komme ut i løpet av dagen, men at jeg skulle få et rom og slappe av på til overlegen som var litt opptatt hadde fått tid til å se på testene. Fikk rom og besjed om å hvile litt, fant ut at samboern kunne dra å gjøre seg ferdig på jobb, bytte bil, hente baggen og snuppa i barnhagen og levere henne til svigers men hadde akkurat lukket øynene da det stormet inn fem leger/jordmødre fikk beskjed om at det nå ble hastesnitt, da hadde overlegen sett på testene. fikk ringt samboern for å gi beskjed og han snudde på femøringen og kom tilbake, halvtimen etter var lille Leah født, keisersnittveien:) Alt vel med henne, lita 2510 gr og 43 cm lang men alt vel;)) Lykke til alle sammen
Spireline Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Grattis grattis.. Jeg fikk også min lille prinsesse denne uken. Hadde termin første uka i mars, men vannet gikk plutselig, og de måtte sette i gang fødsel etter 72 timer. Ikke noe dramatisk, og jenta er 3 kg og 49 cm, så alt er bare velstand. Litt godt å være ferdig også vel? Selv om det ble litt dramatisk for din del =)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 gratulerer. godt å høre at dem passer på. jeg harogså ligget lavt blodtrykk veien.. og lita frøken på vei..men m 9 dager over så har hu vel fått litt kjøtt på beina.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 gratulere så masse med jenta:)
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 Ja kjempegodt å ha henne ute lamme oss;) Nå vet jeg at hun får nok mat og har det bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå