Babyfacepsycho Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Tulla kommer løpende opp gang på gang og sier drikke drikke. Hun har vært uten flaske i en og en halv uke nå, og har gått kjempe bra hele veien. Men idag våknet hun av noen som bråket og smelte i døra ute i trappoppgangen. Har lagt henne og bredd over i en time nå gang på gang. Det lengste hun har ligget i ro er vel 5 minutter Til og begynne med så sa jeg nå er det natta, og mamma og pappa skal sove også. Og så fikk hun bitte litt vann siden mannen min synes synd på henne. Spurte henne om hun skulle sove pent hvis hun fikk litt vann, og hun sa ja. Men det hjalp ikke. (noe jeg hadde regnet med, men ville vise mannen min at hun ikke trengte vann, at hun bare sier det for og få oppmerksomheten hun prøver på og få når hun kommer opp.) Siste halvtimen har jeg bare lagt henne ned og gått ut, det har da tatt litt og litt lenger tid før hun har kommet opp igjen, så hun har jo roet seg masse, men hun vil ikke sove. Hva skal jeg gjøre da? Bare fortsette og bre over og ikke si noe og gå ut, om og om igjen til hun sovner? Er så trøtt og sliten selv også, for hun ble vekket av at hunden og katta løpte amok i natt som var så jeg måtte kaste ut katta. Da sovnet hun om igjen greit for så vidt, men jeg brukte jo en stund på og sovne. Så jeg ønsker så inderlig at hun kan sovne nå så jeg får sovet. Får jo sånn jævelig krampe i armer og ben når jeg blir så sliten. Vet ikke hvorfor, men burde vel få sjekket det opp kanskje.. Kan jo også legge til at i mellomtiden mens jeg har skrevet så har det nå gått en og en halv time, og hun har vært rolig de siste 5 minuttene nå.. Håpe håpe. Ville vel egentlig bare blåse ut av meg litt frustrasjon, og se om noen kanskje har noen gode råd. Hun er forresten 2 år og en mnd. Og nå suttrer hun litt igjen, så kommer sikkert opp igjen når som hellst. *sukk*
Libido- Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Du er jo veldig godt i gang, så kanskje dumt å gi seg? Men du må selvsagt ta hensynt til kroppens signaler også. Ville prøvd litt til jeg hvertfall. Hva om du går å legger deg. Kommer hun inn til dere da eller?
Babyfacepsycho Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Hvis jeg går og legger meg så kommer hun inn og vekker meg. Men hun sovner ikke i sengen sammen med meg.. Så jeg kan liksom ikke legge meg før hun sovner.
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Hold ut! Den kampen der vinner du:o) Noen har veldig stor vilje, og gir seg ikke uten kamp, da må du bare finne enda mer vilje og vise at du ikke gir deg. Dette såklart hvis det ikke er underliggende årsaker som at hun er redd, syk osv. Hvis hun er tørst om natten kan hun jo kanskje få en tutekopp med vann eller noe å ha i sengen, så slipper dette å være en unnskyldning. Hun øynet nok et håp når hun fikk vann en gang.
Babyfacepsycho Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2009 Jo men saken er den at vi tok bort den flaska med vann og all drikke på natta for en og en halv uke siden fordi hun likevel kom opp hundre ganger i løpet av en natt. Da kom hun opp og bad om melk, saft, brus, ja allt som ikke var det vannet som allerede var i flaska. Derfor jeg tok kampen om flaska for 1,5 uke sidene, og det var ikke mye protestene da, var endel første kvelden og litt andre men så hadde hun skjønt det. Har gått bra siden da, og hun har sovet som en engel og har atpåtill sluttet med mye av trassen som hun hadde begynt med på dagtid. Så det er jo tydelig at den ekstra søvnen hun fikk ved og ta bort natt drikke har vært bra for henne. Så tutekopp med vann er utelukket. Hun får heller drikke så mye hun vill på dagen og før hun legger seg. Men fra leggetid og til ståopptid er det nulltoleranse egentlig. Ble bare litt vann før ikveld for og teste ut om det kanskje kunne hjelpe, om hun virkelig var så tørst som hun prøvde og si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå