fult hus:) Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 joda, ingen fare med d:p er man aleneforelder å får overgangstønad kommer man i skatteklasse 2 å slipper dermed å betale skatt av overgangstønad.
Carina - 84 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Jammen, jeg leste i en bok (som jeg fikk hos jordmor) at man ikke skattet av disse pengene.. altså når man er i permisjon.. Bare tull det da? Kjedelig
fult hus:) Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 så lenge du er i skatteklasse 1 må du vel betale skatt.. jeg måtte iværtfal betale skatt før jeg ble alenemor, å dermed i skatteklasse 2. man får jo samma brutto som når man jobber i foreldrepenger så dermed samme skatteklasse.. kan godt hende det er noe nytt siden jeg fikk sist elr at jeg har missforstått, men har forstått d slik iallefall. tror ikke man skal ha mindre i foreldrepenger en man fikk utbetalt i lønn iværtfall.. kanskje jeg tuller fælt nå..
venter_nr_2 Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Foreldrepenger må du skatte av på lik linje med lønn, desverre c",) det er engangsstønaden som er skattefri.
fult hus:) Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 overgangstønad er også skattefri. men man må huske å bytte skatteklasse for d går ikke av seg selv.. man kan i skatteklasse 2 velge selv å betale skatt, men får da igjen hver en krone på skatten neste år..
Carina - 84 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2009 hm.. Her står det : Foreldrepengene beregnes av inntekt opp til 6g fra 1.Mai 2007 tilsvarer o overkant 400 000 kr. Dersom høyere lønn enn dette, vil du ikke motta mellomlegget med mindre arbeidsgiveren din velger å betale det. Foreldrepengene far mottar mens han er i permisjon, er basert på hans inntekt. Foreldrepengene er SKATTBAR INNTEKT (?)
Ladybug~N&E Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 skattbar inntekt betyr at det trekkes skatt av inntekten.
Carina - 84 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2009 Hahahaha. Ler meg ihjel av meg selv. Sku tro ammetåken var kommet allerede!!!! Skjønner ikke hva jeg har tenkt når jeg leste.. Sikkert det jeg håpet på å lese hihi.. Beklager forstyrrelsen haha.. Nei så flaut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå