Gå til innhold

kva syns dere om dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg bur på Island og driv og leiter etter eit navn til guten min. Eg berre lyrte på kva dere der heima syns om dette navnet: SKUGGI. Berre ver heilt ærlege :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt for rart trur eg.

Helgi er jo fint og funkar begge plassar?

Kristijan? Sigurd? Mange fine normale navn som går på begge språk.

Skrevet

Tøft syns jeg=) Men måtte nok ha spurt opp et par ganger for å være sikker på at jeg hadde oppfattet riktig.

Skrevet

skuggi og svampebob på tur ;)

merkelig navn, og jeg syns det passer bra på en kamerat av svampebob;)

Skrevet

Da er jeg helt ærlig siden du spør om det;) Det er ikke helt min smak. Det er noe med "uggi" med en sk-lyd foran som ikke funker helt for meg, jeg hører liksom bare "uggi". Men det er vel som med alle navn, bare en vanesak, de fleste navn blir fine etterhvert;)

Skrevet

Det betyr forresten "skygge" for dei som ikkje tippa det allerede.

Skrevet

Skjønte det - og på en måte er det et fint navn - det bare klinger litt snodig i mine ører, med min norske klang;)

Skrevet

Jeg likte det ikke, men har ellers veldig sansen for norrøne navn. Skal han bo i Island, er saken annerledes enn om han skal bo i Norge.

Skrevet

Ja, det lurte jeg faktisk på. Betydningen er relevant i valg av navn, spesielt dersom de skiller seg litt fra mengden.

Skrevet

Syns ikke det var så fin klang i det. Hadde nok funnet noe annet. Flere du tenker på??

Skrevet

Me har allereie ein gut og han heiter Ýmir Jaki. Har vanskeleg for å finna eit navn på den nyfødte guten min. Driv og lurer på eit par navn i tillegg: Jökull, Flóki, Loki og Finnbogi. (hehe desse navna høyrest sikkert litt sjuke ut i Norge!)

Skrevet

Eg synes det var veldig stilig, men det kan vere vanskeleg for nordmenn å "svelge" trur eg. Så då er spørsmålet om dåke har tenkt å fortsette å bu på Island ei stund til.

Eg tenker at folk vil reager på at ein norsk baby som bur i Noreg har eit veldig islandsk/utanlandsk navn. MEN viss ungen er f.eks. halvt islandsk eller har budd så lenge der at han kan språket og folk veit at han er "utlending" er det lettare å "godta" at han har eit annleis navn.

Fantastisk stilig navn.

Helsing eg med ungane Ask og Eir, som ikkje heilt turde å kalle jenta Frost, sjølv om det er utruleg pent :o)

Skrevet

Vet du, jeg holder en knapp på Skuggi;)

Kanskje dere bare må velge et navn som funker bra på Island, og så blir det et spennende og uvanlig navn i Norge?

Skrevet

Ja, begge gutane vore er halvt islandske :) Skuggi er eit veldig uvanleg navn her på Island også. berre ein annan som heiter det (!!)

Skrevet

Skuggi var merkelig, synes jeg..

Loki likte jeg best av navnene. Minnet om Loke, som er et navn jeg liker godt :o)

Skrevet

Trur nok eg ville gjort det. Eg tenker at dersom EG budde på Island hadde eg fryda meg over muligheten til å velge og vrake i skikkeleg norrøne navn :o)

Skuggi er heilt klart det finaste av dei du lista opp forresten. KJenner eg er litt misunneleg på deg som har "lov" til å velge sånn :o)

Skrevet

Loki er den Islandske versjonen av Loke. Ja lurer litt på å ha 2 navn på guten... og ha Skuggi som det andre navnet. XXXXX Skuggi. Trur kanskje det virker best :) Men har ikkje folk i Noreg lov til å bruka dei Islandske navna på ungane sine?? so rart.

Skrevet

For meg er det et hestenavn siden den første islandshesten jeg hadde het Skuggi. Ellers er det helt greit.

Skrevet

Det er sikkert LOV, for no er dei jo nesten ingen ting som ikkje er lov lenger, det eg meiner er at "alle" vil reagere veldig på eit typisk islandsk (eller utanlandsk frå andre land) dersom ein ikkje har sterk tilknytting til Island :o)

Skrevet

Jeg synes det var et søtt navn, jeg! Lykke til med valget.

Skrevet

høres ut som skygge på sogn dialekt eller noe slikt.. hehe.

Er det et vanlig eller brukt navn på Island?

Skrevet

ja det betyr skygge :) ikkje noko vanleg navn på Island heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...