Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Begynner å bli lei av å skrive jobbsøknad jeg.. Men altså, jeg skal søke på jobb i en barnehage der de skal ha maange nye medarbeidere (åpner 3 nye avd), og skal ha med i søknaden at jeg ikke vil jobbe mer enn 80% stilling. Hvor skriver jeg dette, i innledninger der jeg skriver at jeg søker på stilling som førskolelærer i xx bhg, eller på slutten? Og på referansene mine, er det vanlig å skrive opp mobilnr også, eller bare jobbnr?
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville ikke skrevet noe om at du bare vil jobbe 80%. Hadde heller nevnt dette på et intervju (iallefall om det bare er en avgrenset periode du vil jobbe redusert). Ta med både mobilnr og jobbnr. Husk å informere referansene på forhånd slik at de ikke blir overrasket når de blir kontaktet. Det tar seg dårlig ut:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville skrevet det i innledningen der du skruver at du søker på stilling....
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 andre førskolelærer jeg har snakket med, sier at jeg MÅ ha det med i søknaden.. De fleste som jobber i den barnehagen, jobber i redusert stilling, nesten ingen jobber 100%, så jeg blir ikke den eneste Har snakket med referansene mine ja, og kommer til å sende en melding til begge to når jeg har sendt søknaden Og et annet spm; når det ikke står i utlysningen hvilke papirer de vil ha, må jeg sende alt da(kopi av vitnemål, attester osv)?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2009 ja, jeg tenkte på det, men så tenker jeg at det kanskje kan være litt negativt? Foreløpig har jeg skrevet på slutten at siden jeg er småbarnsmor, ønsker jeg ikke jobbe mer enn 80 %. Håpet er at de er helt betatt av meg når de kommer til slutten av søknaden (tviler på det da...)
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Du skriver at "vitnemål og attester kan tas med til et eventuelt intervju". Så slipper du å sende dette om du ikke kommer så langt som til intervju. Det er helt vanlig å gjøre det sånn. Grunnen til at jeg ikke ville skrevet noe om 80% er at ofte ønsker arbeidsgiver medarbeidere som kan jobbe fullt. Derfor kan det være greit å først få komme på intervju, før man sier det. Da har de allerede forhåpentligvis dannet seg et positivt inntrykk av deg, slik at det at du vil jobbe redusert ikke spiller så stor rolle. (jeg har selv erfaring med jobbintervju som tillitsvalgt på en stor arbeidsplass, så jeg snakker av erfaring)
go`mor Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Ville absolutt ikke skrevet noe om det i søknaden. Vent til et evt. intervju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2009 okei, da må jeg tenke litt på det med å skrive at jeg vil jobbe 80% Og det med vitnemål o.l. var lurt, jeg har nemlig ikke fått somlet meg til å ta kopier enda
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2009 hehe, nå har jeg tatt det vekk igjen. Siden flertallet krever det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå