Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 min 9åring gjør... syns synd på h*n,kan jo ikke for det... GJør jo at overnatting ikke er aktuellt...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har en 5 åring, men hele døgnet da, ikke bare natten. Du vet at du får bleiene på blå resept sant ?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Min sønn er bare 5 år, men bruker nattbleier. Og jeg har en mistanke om at han vil gjøre det en stund framover. Jeg var selv sengevæter til langt opp i barneskolealder, og det er jo ofte arvelig. Jeg brukte ikke bleier da, men måtte jo opp å skifte på senga når det gikk galt. Var flaut å ligge over, for jeg hadde uhell da også.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har ikke problemer med overnatting hos familien, men kan tanke meg at det blir verre når han skal overnatte hos kamerater. Men min er funksjonshemmet da, men likevel. Jeg merker jo nå at folk ser på ham, og når han er i bursdag så må jeg informere foreldrene at han fremdeles bruker bleie, og da sier de at det er helt i orden. Men sist hadde han gjort seg ut og ingen hadde skiftet på han. Han var så sår stakkar. Da hadde det vært bedre om de hadde spurt om jeg ville bli der.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 At ikke voksne folk har mer vett i hue enn å la et barn gå utgjort.. Dreier seg jo om menneskeverdet...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 min vil kun overnatte hos mormor/morfar, er så redd for å bli erta stakkar... :/
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Har en på 8 år som bruker nattbleie. Har vært tørr på dagen siden han var 2 1/2 år. Vi prøvd det meste men ingenting hjelper. Vi synes også dette med overnatting er vanskelig. Han har en kamarat som han kan gå på overnatting til. Og så familien da. Synes dette begynner å bli vanskelig , men håper jo at det snart skal ta slutt. JA TIL TØRRE NETTER!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Stakkars gutten din. Fikk så vondt av han. Min har ihvertfall en "unndskyldnig". Men sengevætere har ikke det på en måte. Det er liksom ikke godkjent. Har han ikke en ekstra god kamerat som vet om det og som han kan overnatte hos ? Går det an å skjule det på en måte ? Være litt diskre? Regner med han kan ta på bleien selv ? Er det vanlig bleie eller er det Tena ?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Har ingen han føler seg så trygg på nei... bruker drynites som vi får på blåresept
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Uff, ikke lett å være mor og far her. Men hva med en pysj som skjuler bleien så ingen ser. Ikke sikkert den vises da, men det er vel heller følelsen han sitter med stakkar. Uff, så vondt jeg fikk inn meg. Mye som kan ødelegge livskvaliteten, som ingen tenker på.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Jenta mi på 8 bruker bleie hver natt, og den er våt hver morgen. Vi har prøvd Minirin, men det virker ikke på henne, uheldigvis. Overnatting er vi enige om at vi venter med til dette er over. Hvor lenge det blir, vet vi jo ikke. vi skal snart prøve med alarmsensor i trusen, og se om det kan hjelpe. Og vi har startet på veien til skikkelig utredning av problemet. Har tatt urinprøve til stix og dyrkning, og UL av urinveiene. Neste steg blir time hos urolog, så får vi se hva som kan gjøres der.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Har du prøvd de shortsene ? http://www.drynites.com/no/drynites-informasjon/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Nattvæting er fysiologisk betinget. Vet ikke så mye mer om det, så tilgi meg hvis jeg tråkker i baret på noen måte, men: Samboeren min som er fransk fikk en liten operasjon for dette da han var barn. Gikk helt over etter det. Hvordan gjør de det her i Norge? Hvilke muligheter finnes? Sikkert ulikt ifht hva man kan gjøre med gutter og jenter også.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Når jeg hører om så store barn som 5 år og opp som er frisk men bruker bleie om natten, tenker jeg med en gang overgrep/ mishandling eller at de har opplevd andre traumatiske ting... Stakkars barn, uansett hva som er årsaken...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 sambo er sengevæter, han bruker minirin og har god effekt av det, men han fikk ikke medisin før han var 18år og tok saken i egne hender for svigermor mente det gikk over av seg selv etterhvert.. når barnet ikke er tørr om natten i 10års aldern så ville jeg tatt med barnet til lege altså.. kan jo hende det er arvelig, snuppa er bare 11mnd enda..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 I følge eksperter så er det sjelden det er psykisk betinget, slik at du NN 22:51 har lært noe nytt i dag:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #17 Skrevet 22. februar 2009 Herregud, 22.51. Du vet tydeligvis ikke så mye om dette problemet. Male fanden på veggen på den måten. Sånt blir det Bjugn-saker av. Igjen; vet ikke hvordan praksisen er her hjemme, men i andre land får de operasjoner for sengevæting.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #18 Skrevet 20. mars 2009 Kjøp Kylie truser på Aliance Apoteket fåes med og uten blåresept.Ser ut som en vanelig bomullstruse men virker som en bleie.Da ser ikke de andre barna det og ungen din kan delta sosialt som andre barn. Annbefaler deg uansett å ta kontakt med lege.Da kan du også få dekket utgiftene dine samt kanskje finne årsak til problemet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #19 Skrevet 20. mars 2009 jeg var sengevæter lenge, fem til skolealder ++. Jeg sov på en matte som pep når jeg tisset, veldig høyt. Og da kom mamma og hentet meg og satt meg på do. Det tok tid, emn denne metoden fungerte på meg. etterhvert merket jeg selv når jeg måtte tisse på natten og gikk på do. har noen av dere prøvd denne metoden?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #20 Skrevet 20. mars 2009 Ja, har ei på 8 som bruker om natta. Er våt hver eneste natt, og Minirin virker ikke:( Hun brukte på dagtid til rett før hun var 5 år. Der er ingenting galt, og vi har leita, tro meg. Hun bryr seg ikke om at andre vet, og er heller ikke blitt mobbet for dette. Da hun var nesten 5 år, så bar hun sin egen bleiepakke til barnehagen. Helt åpenlyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå