Poten Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hei er det noen som har erfaring med det?? Får min resept fra Nordica. Og ser utifra felleskatalogen i norge og sverige + kronekursen at jeg kan spare 4000,- kr pr forsøk ved og få kjøpt medisinene i sverige, men jeg er litt usikker på om jeg kan bruke resepten jeg har fått fra nordica i sverige når jeg er norsk )) ikke lett dette. Er det noen som har erfaring med og kjøpe eksempel menopur og Gonal-F i sverige. Takknemlig for svar og håper på harrytur
Rose69 Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 ...trodde man ikke fikk dekket medisiner kjøpt i utlandet..?? Noen andre som vet...?
Rose69 Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 "preparatene må være innkjøpt i Norge" står det på "Erklæring om bidrag for hormonpreparater ved infertilitetsbehandling" på www.nav.no http://www.nav.no/page?id=1073743201&queryparameter=Infertilitetsbehandling Kanskje du bør høre med Nav og Nordica?
Poten Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 Får desverre ikke noe mer fra NAV. Så da må vi finne andre lure sparetiltak . Etter mange forsøk så merkes det på p.boken . Men har ikke tenkt og gi opp riktig ennå...... ))
Lillatante Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Hei! Sitter selv med krav til NAV om tilbakebetaling nå. På skjema fra sykehuset som er det samme som på følgende link: http://www.nav.no/binary?id=276125&download=true står det at preparatene må være innkjøpt i Norge. Men hvis dette likevel ikke er et av disse tre forsøkene staten sponser, så har det jo ikke noe å si. Jeg har ingen erfaring med det, og vet derfor ikke dette med regler i forhold til resepter, men det skulle vel ikke ha noe å si? De som er tilknyttet sykehus i andre land får vel sine resepter derfra og kan hente ut i Norge, men det får noen andre med erfaring svare på.
Rose69 Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Uffda,kjære Poten. Jeg hadde prøvd å ringe et apotek i Sverige og høre om de aksepterer danske resepter.Og samtidig høre med Nordica.Men dette tenkte du sikkert på selv. Utrolig lurt forreste...å sjekke kronekursen...lure Poten sin det :-) Håper jeg ikke må ha flere forsøk enn de 3 jeg har kjøpt v Nordica nå.Huff huff.Kan skjønne det merkes i lommeboka di ja. Jeg ønsker deg masse lykke til på neste forsøk.Når er start? Beklager å ikke kunne være stort til hjelp med ditt spørsmål. Klem :-)
Lillatante Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Brukte visst så lang tid på å svare at mitt svar da ble litt overflødig.... Det ble det jo også siden du uansett ikke får dekket noe mer av NAV heller. Da er det helt klart lurt å se på andre sparetiltak, for klart dette svir i lommeboka. Lykke til!
Poten Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2009 Kjære Rose*ruger på 2 egg* takk for engasjemanget Jeg følger deg her inne og er veldig spent på hvordan det går med deg denne gangen. Har sendt masse lykkestøv til deg. Jeg regner selv med og starte på ny kortversjon 9 mars, med ca uttak 19 mars. Når det gjelder medisiner skal jeg ringe sverige og høre, og komme tilbake med svar her inne for det er sikker andre som kan ha nytte av det samme. Jeg har utgifter på rundt 18000,- bare i medisiner pr forsøk så da kan man si det lønner seg )) Ha en fin kveld til dere alle.
Gjest Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Jeg kjøpte det meste i Norge og litt i Sverige, men det var med svensk resept da. Vi får forresten dekt medisinene som er kjøpt i Sverige av NAV. Men ettersom du betaler det selv, er jo ikke det noe spørsmål. Men jeg vil tro at det går fint å handle medisiner i Sverige. Det er veldig billig og greit dersom du bor i nærheten av grensa. Det er jo bare å ringe å høre. Lykke til!
LykkeligSomMamma Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Hei, da jeg brukte min første nordicaresept i norge sa apotekdamen at dette er en del av eøs-avtalen så sant medisinen finnes i det landet du kjøper i. Kan ikke skjønne at det skal ha noe å si at du ikke er norsk, du betaler full pris og belaster ikke svensk trygdekasse. Lykke til!
Poten Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2009 Hihi jeg reiser på Harrytur til fredag . Anbefaler alle som ikke for dekket gjennom NAV lenger, og ta en Harrytur her er det mye og spare!! Takk for mange lykkeønskninger, har puttet alle lykkeønskningene på sparebørsen som jeg skal tømme rundt 18 mars
liesje Skrevet 25. februar 2009 #12 Skrevet 25. februar 2009 Hei poten, dette var en veldig god idee. jeg lurer bare på hvordan du har gått fram. Har du bestillt medisinene på et apotek i sverige på forhånd eller har de de på lager. Her i norge tar det jo ofte en dag å få de.
Poten Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2009 Heisann liesje Dette er jo en kjempe ide!, kommer ikke over at jeg faktisk sparer over 4000.- kr. Det jeg gjorde:) jeg ringte til apotekeket Snäckan i Strømstad og bestillte medisinene, scannet resepten og sendte den på e-post til apoteket. Så da var alt klart på Harrytur til fredag:)) Ja apoteket hadde ikke alle medisinene på lager, men det var ikke no problem det bestillte de, veldig hyggelige svensker Så jenter her er det gryn og spare, så det er bare og hive seg på Harrytur for de som har mulighet og må betale medisinene selv.
liesje Skrevet 26. februar 2009 #14 Skrevet 26. februar 2009 takk for svar, blir nok en harrytur snart da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå