Gå til innhold

Nei til å gå mer enn en uke over ! Meld dere inn :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, hvis man melder seg inn her, har man sikkert aldri blitt satt i gang... Det er utrolig mye vondere enn vanlig fødsel! Og mye større risiko for komplikasjoner, keisersnitt osv. Jeg ville nok foretrukket å gå noen dager mer enn en uke over, fremfor å bli igangsatt, ja...

Gjest 5 andre
Skrevet

Er blitt satt i gang begge gangene, jeg... Hatt to flotte fødsler hhv 15 og 16 dager over termin, og kunne jeg ha gjort det senest 7 dager etter, hadde jeg gått for det.. Regner med å bli satt igang denne gange oxo.. Er utrolig frustretrende og nervepirrende å gå og vente oxo. Stemmer for at den fødende skal kunne bestemme det selv, jeg. Er lov å vente hvis man heller vil det...

Skrevet

med statistikken for dødfødsler av barn født godt på overtid, er jeg absolutt for denne.!

Skrevet

Har gått over termin og jeg har opplevd å bli satt igang. Det var verre å gå 9 dager over termin og føde en 5 kg baby, enn å bli igangsatt.....

Så, jeg er veldig for at disse rutinene vedr. 14 dager før man regnes som overtidig bør endres. Synes det er mye arroganse å spøre blant de som bestemmer dette her i Norge. Andre land har endret rutinene og hatt gode resultater av det, men det nekter de gjør her til lands. Det skremmer meg å måtte gå 14 dager over termin, som allerede er forskjøvet 6 dager fra min egen termin. Jeg er selv sykepleier og har arbeidet med syke nyfødte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...