EnJente_m_2Jenter Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 http://www.facebook.com/group.php?gid=6657352770
hønemor2005 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hmmm, hvis man melder seg inn her, har man sikkert aldri blitt satt i gang... Det er utrolig mye vondere enn vanlig fødsel! Og mye større risiko for komplikasjoner, keisersnitt osv. Jeg ville nok foretrukket å gå noen dager mer enn en uke over, fremfor å bli igangsatt, ja...
Gjest 5 andre Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Er blitt satt i gang begge gangene, jeg... Hatt to flotte fødsler hhv 15 og 16 dager over termin, og kunne jeg ha gjort det senest 7 dager etter, hadde jeg gått for det.. Regner med å bli satt igang denne gange oxo.. Er utrolig frustretrende og nervepirrende å gå og vente oxo. Stemmer for at den fødende skal kunne bestemme det selv, jeg. Er lov å vente hvis man heller vil det...
Øyboeren med to små <3 Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 med statistikken for dødfødsler av barn født godt på overtid, er jeg absolutt for denne.!
Lykke X 4 Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Har gått over termin og jeg har opplevd å bli satt igang. Det var verre å gå 9 dager over termin og føde en 5 kg baby, enn å bli igangsatt..... Så, jeg er veldig for at disse rutinene vedr. 14 dager før man regnes som overtidig bør endres. Synes det er mye arroganse å spøre blant de som bestemmer dette her i Norge. Andre land har endret rutinene og hatt gode resultater av det, men det nekter de gjør her til lands. Det skremmer meg å måtte gå 14 dager over termin, som allerede er forskjøvet 6 dager fra min egen termin. Jeg er selv sykepleier og har arbeidet med syke nyfødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå