Gå til innhold

Tidlig UL eller vente til uke 15? Hva har du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har en diskusjon, han mener jeg bør vente med Ultra Lyd (slippe innvendig UL) jeg mener at "alle" mødre nå til dags tar tidlig UL.

Hva har dere gjort, tidlig eller ventet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte tidlig, klarte ikke vente.

Skrevet

Tok ordinær ultralyd i uke 18 med alle barna mine jeg. Hvorfor øsker du tidligere?

Skrevet

Jeg har bare hvert til ordinær ul med alle mine skjønner ikke vitsen med å ta tidlig ul hvis det ikke er noe galt

Skrevet

Jeg ser ikke grunnen til å ta tidlig ul uten at det er spesielt behov for det. Hadde det selv i siste svangerskap, men det var pga komplikasjoner i første svangerskap. Jeg fikk ikke noe spesielt ut av det egentlig, må jeg innrømme. Var lite å se.

Skrevet

Takk for svar.

Nei, jeg har jo ingen grunn, annet enn engstelse om det er liv der inne og eventuelt om det flere (noe jeg mistenker).

Så det er pur egoistiske hensyn, ikke fordi jeg har noen problemer.

Merker at jeg ikke helt tror at jeg er gravid, kanskje jeg trenger en bekreftelse...dessuten trodde jeg det var helt normalt jeg. Kjenner mange som har tatt tidlig UL, uten grunn.

Skrevet

Er teknologien der så hvorfor ikke?

Skrevet

Fikk tidlig i UL i uke 10 på Ahus. Kjempekoselig lege som henviste meg, og koselige mennesker som var tilstede under undersøkelsen. Storfornøyd og trygg er jeg nå, i motsetning til forrige gang da jeg visste noe var galt, men fikk beskjed om å vente 1,5 mnd til.. og ja.. skal ikke si mer. Men det var galt.

Skrevet

Det kan umulig være FARLIG, da hadde vel ikke tilbudet eksistert!

Skrevet

Det er vel ikke direkte farlig, men ekspertene sier jo at det er 15 ganger sterkere nå enn det var før, og at det ikke er tilstrekkelig forska på de siste 15 årene, og at man bør være OBS på dette.

Skrevet

Jeg hadde ventet til ordinær UL, om jeg hadde fått velge fritt. Jeg fikk ikke det, pga første svangerskap og komplikasjoner der. Men det er lite vits i å ta tidlig UL om det ikke er noe spes.

Skrevet

Ville ventet. Hadde tidlig UL en gang og det var pga mistanke om SA (noe det heldigvis ikke var). UL uten at det er behov for det ser jeg ingen grunn for, spesielt ikke innvendig

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en tidlig ul. Vet ikke om du får henvisning av legen din eller om du må ta det privat?

Privat koster endel. Ul er ikke bra for fosteret pga de sterke strålingene, men hvorvidt det er veldig farlig, vet jeg ikke.

Er nok ikke så ille, tenk alle som tar ul mange ganger.

Når man går m tvillinger, får man gjerne mange ul, så ta deg en du, og kos deg m at alt er bra:)

Jeg synes det er veldig rart at jenter her i Norge ikke får ul rundt uke 8, bare for å påvise at det faktisk er liv der, og at hjertet slår.

Jeg gikk gravid til uke 20 en gang, da vi kom på ul var det ikke noe annet enn en tom fostersekk. Hadde hatt en MA.

Kroppen min trodde den var gravid, så jeg hadde stor mage. Blir ganske fort stor også, så det er det verste sjokket jeg har opplevd!!

Hadde jeg bare fått en tidlig ul, hadde de sett det da, ikke la meg "vente" til uke 20 m å få den jævlige nyheten!

Følte meg veldig gravid og masse utstyr var kjøpt inn :(

Lykke lykke til. Alt er nok bra skal du se:)

Skrevet

Jeg klarte ikke å vente. Tok i uke 12, privat. Definitivt verdt det:

1, Jeg så at det var noe der, og et hjerte som slo

2, Jeg så at barnet mitt hadde hjerne, organer og meget sannsynlig ikke f.eks. downs. Dersom det skulle blitt abort, jo før, jo bedre. Umenneskelig å gå til uke 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...