Zupermam Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 jeg er helt analfabet på strikkeoppskrifter, kan dere hjelpe meg å tyde dette, ( det er nok veldig enkelt!! : "deretter felles i beg av p og økes i slutten av p på annenhver pinne, 18 ganger " skal jeg strikke 18 pinner med øking og felling , og 18 pinner vanlig rettstrikk? Altså tilsammen 36 pinner?? På forhånd takk!! ( det er en lue bare, men et sted må man starte!)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Strikker vi på lik lue? Ja, det blir vel 36 pinner.. Felling og øking, rett tilbake og gjenta. Så annenhver omgang blir vanlig rettstrikk...
Zupermam Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 haha,takk:). lengre ned i oppskriften står det: " så økes i begynnelsen og felles i slutten, 11 ganger " her står ikke ordene : annenhver, så her blir det kanskje bare å strikke 11 pinner? uff, dette er litt flaut , hehe
mayaya Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 DETTE er ikke flaut, du kan umulig ha sett mine hundreogfemtistrikketråder den site uka *knis* Jeg har gått over til å rope på Mem@ jeg da, hun er en råtass på strikkinga! *mitt beste tips*
gærne ko Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Dette hørtest veldig ut som nøstebarn? Vil tru det er på annankvar pinne du skal auke og felle. En pinne med auking og felling og uten.
Zupermam Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2009 veldig forvirrende for en som ikke har peil altså! Det er en Dale oppskrift på ei lue... så selv om det ikke står "annenhver", så gjelder øking og felling på annenhver pinne mener du... For ellers blir det vel at de to maskene man feller, blir økt igjen når man snur pinnen, om man ikke strikker en omgang rett i mellom? arrrrggggggghhhhhhhh........ jeg skal få til dette!!
gærne ko Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Ja, blir jo litt rart det då. Men er jo bare til å prøve, og så heller rekke opp om det ser rart ut. Eg strikker masse, men må ofte rekke opp likevel fordi eg har gjort en feil... Lykke til med lua, den blir nok fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå