Oktober_baby Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Stemmer det at alle har enerom og badekar på rommet? Har inntrykk av at dette er et veldig godt sykehus for fødsler, eller er det bare ønsketenkning, hehe? Noen som har erfaring fra å føde på St. Olavs Hospital?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Det er nå på ny avdelingen eget bad med badekar på hver fødestue. Vet ikke om alle får eget rom om det er fullt, men jeg fikk det nå sist. Det var en drømm i forhold til gammelavdelingen det vi måtte ut på gangen får å gå på toalettet under fødselen og det var kun ett do for alle føderommene. Der måtte jeg også dele rom med to andre og det var meningen at det kunne være opp til 4 stk på samme rom.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Tror det er bare enerom på barsel ja, men de som er oppegående får jo bo på barselhotellet. Da får hver familie sitt eget hotellrom, med dobbeltseng, eget bad osv... Helt supert!
Melisa87 Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Jeg hadde enerom og bad med dusj på barsel... badekar på fødestua Det er veldig bra at man har eget rom på barsel slik at familien kan være alene og bli kjent med den nyfødte St.Olav har måtte stenge den ene fødestua (føde øst) i helgene p.g.a dårlig økonomi da... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Nå skal du høre. jeg kan fortelle deg litt, for føden er min arbeidsplass ( På Stolav ja) Alle dager bortsett fra helgene er Føde Øst og Vest åpene. Fredags kveld kl 20. stenger Øst. Da er det kun Vest som er åpen. Dette varer fra fredag til mandags morra. Men om det blir skikkelig trøkk åpnes Føde Øst også. Må man så må man. Fødestuene er skikkelig flotte rom, du har tilgang til alt. Badekar , får ligge alene, osv. Det har hendt , men dette er sjeldent, at det har vært så utrolig mange fødsler at to har måttet ligge sammen på føde stua, men da er begge ferdig født og sydd sammen. Men dette har skjedd 1 gang mens jeg har vært på jobb. Så akkurat det skal du nok slippe. Du får ligge alene , selvsagt. Barsel : På barsel er det også alene rom. Der er det bad , dusj , toalett. Det er tv, liten altan, og trivelige omgivelser. Her har du tilgang til hva du måtte trenge, internett f.eks. Eneste negative er at det er liten liggeplass til far på Barsel, da det er en divan/seng på rommet. De har vært , etter min mening, litt for opptatt av design og yttre look, mot komfor. ( for pappa) Men det er plass til han , men hvor godt han sover er en annen sak. Hotellet : Alle som er i form, å som det er forsvarlig å sende får ligge på Hotellet. Det er luksus:) Like luksus som å ligge på barsel, bare bedre ligge muligheter for far :-) På Hotellet er det alltid jordmødre . 24/7 :-) Du får også hjelp til litt avlastning på natten om du ønsker det. Slik at du får deg noen timer søvn, å hentet deg litt inn. Ammehjelp i aller høyeste grad. Det er fint å føde hos oss, vi er en stab med gode mennesker som vil det beste for hver enkelt. Noen har selvsagt en dårlig dag på jobben innimellom, men det er fagfolk som vet hva de driver med. Du er i trygge hender! Lykke til :-)
Oktober_baby Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 Takk for et flott og utfyllende svar! :-) Gleder meg allerede til å føde, hihi. Er føde Øst og Vest like fine/nye?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Ja, rommene på øst og vest er helt identiske. Alle inneholder det samme. Det er altså like fint begge plassene. Eneste ulempen med Øst , er at det er et stykke å gå fra Ekspidisjonen ( hvor du skal melde deg ved begynnende fødsel) og til Øst. Altså tar 2 minutter, men 2 minutter er langt med rier. Men vi har rullestoler osv. Jordmor kommer å henter deg. Da sjekker hun hvor du er i fødselsforløpet Vet du hvor du tilhører, Øst eller Vest?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå