Gå til innhold

Han har en "dame" på rommet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går jeg fram? Han sier han har en dame på rommet sitt. "Se, mamma! Hun står jo der ved sengen til Dennis". (lillebror) -"En dame??" sier jeg.. -"Ja! Hun en nesten som en skygge."

Jeg er tydligvis ikke åpen for sånt, for jeg hverken ser eller kjenner noe... Men jeg har tro på det, og hvis det ER en dame der, så har jeg faktisk en ide om hvem hun kan være. Min farmor gikk bort før hun fikk møte mine to håpefulle, og jeg innbiller meg nå at det kan være hun som er kommet for å passe på/hilse på. Han virker ikke redd, og forteller det med den roligste stemme..

Men spørsmålet mitt er.. Skal jeg avfeie det, eller forklare litt rundt det??

Han er 3,5 år..

Personlig er jeg redd gjenferd (om det skulle være det), så jeg vet ikke hvordan jeg bør møte sånne utsagn.

Noen med erfaring? Eller bare en lur idè?

Tusen takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. synes det er skummelt jeg også. Men de sier at de fleste gjenferd er snille. Og som du sier han er jo ikke redd. Jeg vet ikke helt hva du skal si.. vanskelig. Men ville ikke avfeid det. Barn er lettere mottakelig for det, så det kan jo hende han faktisk ser noen. Da blir det litt feil å avfeie det.

Skrevet

Kanskje du kan kalle det engler istedenfor gjenferd? Høres mye mindre skummelt ut. Det spørst selvsagt hva du tenker om temaet, man skal ikke gi barn forklaringer som man ikke tror på selv. Jeg ville ikke avfeiet det, men jeg kunne godt sagt at jeg ikke klarte å se henne. Jeg ville ikke klart å la være å spørre litt om hvordan hun så ut, men jeg er litt nysgjerrig av meg, da.

Skrevet

Jenta mi på 3 1/2 år ser også ting som jeg ikke ser. Hun kaller det engler. Jeg syns det er fint jeg da. Ikke skummelt. Vi prater litt om at det er fint å ha noen som passer ekstra godt på oss. Når jeg spør mer sier hun at engelen er gul og har hode med ikke armer og bein slik som oss mamma. Er ikke helt slik som oss.. :-)

Skrevet

Engler ja, det var jo litt lurt. De er jo hyggelige i alle tegnefilmer og sånn. Har jo sett Donald bli til en engel til og med =) Opp til flere ganger.

Kanskje jeg kan bruke det =)

Tusen takk for svar

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke avfeie slike ting. Barn er mye mer mottakelig for slikt enn hva vi voksne er. Selv har jeg ikke noe tro på slikt, men jeg tror at andre tror! Datteren min sier ting som kan skje rett etterpå.. jeg sier aldri at hun tar feil, men jeg håper med meg selv at det bare er tilfeldig :o)

Skrevet

Jeg også ville nok ha snakket med han om det. Si at du ikke ser damen, spørr hvordan hun ser ut, om hun ser snill ut ol. Ville iallefall ikke avfeid det med å si at det er tull.

Barn har jo god fantasi, men når han er så liten skulle jeg tro han er for liten til å ha fått med seg mye snakk el filmer ol om gjenferd og spøkelser og sånt. Og da skulle man nesten tro han ville ha vært redd den damen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...