Gå til innhold

UFF.....kan fostret ha tatt skade av det........?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite her på lørdag at jeg ikke kunne bruke den nesesparyen som hjelper både mot tett og rennende nese, og den har jeg brukt mange ganger i dette svangerskapet.....:(

Er utrolig urolig og tenker masse på om det kan ha vært skadelig for fostret....noen som vet???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tør ikke svare helt 100% sikkert. men jeg mener å ha hørt at vanlig nesespray kan gjøre at ting settes igang. hvis det er det eneste som er farlig så har det jo gått greit hittil!

bruk sånn saltvannspray istedet fra nå av ihvertfall =) håper det går bra!

Det er jo bare å ringe føden og spørre også da, så får du ihvertfall helt riktig svar:)

Skrevet

nei..men jeg skulle kjøpe nesespray og tenkte på den,men fikk beskjed av at den ikke skulle brukes av gravide. så ville jo hørt m noen for sikkerhets skyld. for det er jo en grunn til at det står..

Skrevet

Nå slo jeg nettopp denne opp på felleskatalogen og der står det at det ikke skal bukes av gravide "hvis ikke strengt nødvendig" Det er jo et tegn på at det ikke regnes som fosterskadelig, at det kan brukes av gravide hvis strengt nødvendig..

På de fleste nesespraytyper står det at det ikke skal brukes av gravide. Det er fordi man ofte får tett nese bare på grunn av hormonene, ikke sykdom. Bruk over x antall dager kan gjøre at du blir avhengig av nesespray og det er derfor gravide bør unngå det. (det og ekstra følsomme slimhinner)

Du kan nok slappe helt av, jeg tror babyen har det fint likevel, jeg;)

Skrevet

http://lmgtfy.com/?q=zycomb

"Overgang i placenta: Det foreligger ikke tilstrekkelige data på bruk hos gravide. Dyrestudier er ikke tilstrekkelige for å utrede effekter på svangerskapsforløp, embryo-/fosterutvikling, fødsel og postnatal utvikling. Mulig risiko for mennesker er ukjent. Skal ikke brukes under graviditet, hvis ikke strengt nødvendig."

Skrevet

åååå...tusen takk for gode svar skjønne jenter...:)

jeg er bekymra, men ikke sikkert jeg har noen grunn til det.

jeg har egentlig brukt vanlig nesespray i mange år, men det var jo den andre sprayen jeg har brukt nå som har satt tankene mine i spinn her da men.

har tenkt å ringe føden for sikkerthet skyld...men føler kanskje d er litt dumt...

gutten min der inne har det nok sikkert bra ja......håper jeg vertfall...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...