Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fikk strekkmerker i løpet av svangerskapet, når kom de? Jeg er i uke 26 og har ennå ikke et eneste strekkmerke, men er litt bekymra for at de ennå kan komme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 39 kom de faktisk.....:-(

Skrevet

Oi...helt på slutten :( Jaja...da har jeg ennå noen uker på meg, men håper jeg slipper unna.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker på lårene i rundt uke 20, åsså har jeg pittelitt på magen nå, å nå er jeg i uke 31 :)

Det skal sies at jeg får ganske lett strekkmerker da :/

Skrevet

Har hørt at d med strekkmerker kan være arvelig og vet at moren min ikke fikk noen strekkmerker i løpet av sine 3 svangerskap. Håper d blir likt for meg :)

Skrevet

Jeg fikk 4 små strekkmerker da jeg var gravid og var kjempeglad for det. Var sikker på jeg skulle få veldig mange. Husker ikke når jeg fikk de. Men poenget er at etter fødselen kom det plutselig frem massevis. Jeg hadd altså fått mange bare at de ikke vistes før fødselen. Skikkelig kjipt!

Men nå betyr det ikke noe. De har bleknet veldig og vises nesten ikke. Ikke så mye å være redd for egentlig.

Men klart man håper jo på å ikke få noen da :-)

Skrevet

det er ikke arvelig... min mor har født 2 barn er litea å tynn, ikke et eneste strekkmerke, og har vell samme kropp som henne, men har et verdenskart av strekkmerker, har blitt helt sykt mye mer nå 2 gangen...

Skrevet

tror ikke helt på dette med arvelig.

mamma fikk massevis av strekkmerker.

jeg fikk ingen på magen sist svangerskap å håper på at d går like bra den hær gangen.

brukte en anti strekkmerke krem fra oriflame sist gang, men har ikke funnet den nå så bruker kun spenol nå.. den er jo ganske fet.

Skrevet

Jeg tror det ligger lite i at om din mor ikke fikk noen får ikke du heller... Min mamma har fått 3 unger og ingen strekkmerker. Jeg venter min første nå å har fått på puppene og rompa...

Bruker biotherms strekkmerke krem, den gjør så de ikke er blå lenger men bristningene finnes fortsatt.

Fikk mine første på puppene i uke 19...

Skrevet

Leste en plass at disse anti-strekkmerk kremene ikke virker fordi de ikke trenger langt nok inni huden. Var en eller annen ekspert som hadde uttalt seg om dette.

Skrevet

Strekkmerker har som regel noe å gjøre emd gener..så hvis d ikkeligger til genene dine får du d nok ikke...men er d motsatt er sjangsen stor for at du får det selv. Men uansett fint å smøre seg med fete kremr og oljer for at huden skal ha nok fukt og slikt.

Skrevet

her kom de tre strekkmerkene jeg fikk ETTER fødselen.. kun et par dager etter junior så verdens lys..

Småspesiell jeg.. hmmm

Skrevet

Fått noen få nå, uke 37. Mor/mormor hadde ingen. Og jeg har smurt.

Skrevet

Husk på at man kan arve tendens til strekkmerker fra farsiden også. Mamma har aldri hatt strekkmerker, mens jeg fikk masse i puberteten (heldigvis ikke fått noen ennå i uke 30, men smører og masserer huden som en gal..). Jeg har dessverre arvet tendens til pæreform, strekkmerker og åreknuter fra farsiden (kult, ikke sant ;-)). Halvsøsteren min har identisk kroppsform og koselige skavanker, dog litt mer uttalt enn jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...