Ooops I did it AGAIN Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Har alltid vært plaget med restless legs.. Altså urolige bein. Kribler og klør, spesielt om kvelden når jeg blir trøtt.. Men dette går i perioder. Nå når jeg er gravid har jeg store plager med dette.. Klarer ikke være i ro på kveldene. Har også begynt å få mye krampe på natta.. Noen som har kjerringråd til meg? Har ikke forsøkt noe særlig.. Husker dette fra forrige svangerskap, men fant aldri noe som fungerte...
Birka Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg hadde problemer med dette en periode ( ca fra uke 12-18), men så gikk det plutselig helt over! Veldig rart. Jeg leste noen råd om dette da, men syns egentlig ikke de fungerte. Ulltråd rundt ankelen, såpe i senga, kaldt fotbad før leggetid, -var noen av dem. Det skader jo ikke å prøve.. Magnesium og einebær skal visst også funke, men jeg turte ikke begynne med noe "tilskudd" uten å høre med lege først. Det høres ut som du er hardrere rammet enn hva jeg var, så jeg håper du finner noe som virker!
Line3 Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har det akkurat som deg, og holder av og til på å bli gal. Har forsøkt kalsium og magnesium, uten hell. Leste også at hvitvask skulle hjelpe, men det var mye klin til ingen nytte. Ulltråden rundt foten har jeg ikke prøvd, både fordi det nesten høres for utrolig ut og fordi jeg ikke hadde noen. Hvis du finner ut noe som fungerer vil jeg gjerne vite det. Lykke til.
Mamma'n til EllaBella Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Var bare inne og tittet her og så innlegget ditt. Jeg var SKIKKELIG plaget med det samme som deg og utrolig nok hjalp det med ulltråd rundt leggen ! Trodde ikke på det selv men så måtte jeg bare prøve i desperasjonen... Om det var på det verste gikk det ikke bort med engang, men etterhvert. Lykke til, synes litt synd på deg altså!
megogdetretrolla Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Jeg hadde endel kramper om nettene i sist svangerskap. Jordmor anbefalte å spise en banan før jeg la meg. Jeg synes å huske at det hjelp litt ihvertfall.
<3maijente<3 Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Hei. Dette er noe jeg også er plaget av i perioder, men i svangerskapet tiltar jo ting gjerne, så jeg har fått det tilbake for fullt. Har prøvd ulike ting, ingenting har fungert noe særlig. For meg funker et iskaldt fotbad. Dvs veldig kaldt :-/ Når det er snø, står jeg gjerne ute i den før jeg legger meg, eller står på kald flistrapp ute (hehe, jeg vet jeg høres smågal ut, men dette er plagsomt) Jeg har en teori om at dette kommer av blodgjennomstrømningen, og at dette roer seg når blodårene trekker seg sammen når det blir kaldt. Ikke at jeg vet. Men dette funker for meg og min søster. Jeg bruker nå ikke sokker om kveldene, og da er det ikke hver dag at jeg må kjøle ned føttene. Bruker jeg sokker, kan du være sikker på at det kribler. I følge min lege har de nå funnet ut at en ØRLITEN mengde Parkinson medisin av en eller annen form, fungerer for Restless legs. Jeg ble tilbydd dette (lenge før svangerskapet vel og merke), men jeg takket nei. Får heller vurdere det når jeg vet at jeg er ferdig med alle svangerskap. Synes det høres litt skummelt ut. Lykke til!
*bemo* - venter tvillinger:) Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Har også alltid vært plaget med dette, og i svangerskapene har det blitt ordentlig ille! Min redning ble magnesiumtilskudd. Tar dette kun ved behov, altså hvis jeg har lagt meg og kjenner at det blir sånn at jeg ikke klarer å ligge stille. Har har hatt sinnsykt mange timer våkne tidligere pga dette, det er jo sinnsykt irriterende at det kommer idet jeg er på tur og vil sovne..men så får jeg ikke til allikevel!! Verdt å prøve!!! Ah, kjenner nesten det begynner å klø bare ved tanken på det...
AniDal Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Hallo. Det kan hende det kan være en ide å gå til en fotsoneterapeut. Høres ut som om du har overenergi i beina dine, og da kan en soneterapeut hjelpe deg å stabilisere det. Lykke til.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2009 Fikk råd i går kveld av Gyn Anne om å prøve Magnesium. Minst 400 mg, kanskje ddet dobbelte til å begynne med.. Har startet i dag, så får vi se.. Skikkelig krampe i natt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå