Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Fordi hun hadde fått så slapp hud på magen etter 2 fødsler. Si meg, er det dette skattepengene mine går til??? Er det dette jeg jobber og sliter for, at kvinner som frivillig har blitt gravid og fått hengemage skal få dekt mageplastikk? Jeg blir rett og slett rystet. Og hadde jeg kjent noen som hadde sagt dette i MITT nærver så hadde jeg jaggu brent av noe så meningsløst.. Man burde overhodet ikke få dekt slike ting som dette, som man selv har valgt å påføre seg! Dagens utblåsning..
Miss Foster Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Du må bare blåse ut, men det er de som får dekt mage/buk-operasjoner ja - har ei venninne som har fått det dekt 2 ganger. Men da er det ikke snakk om bare en liten mage etter fødsel.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg blir mer provosert når skattepengene mine går til folk som sitter på ræva hjemme og får unger med jevne mellomrom med ulike fedre for å motta mest mulig stønad over lengst mulig tid. Men hva med de som trenger å få rekonstruert bryst etter brystkreft? For å sette det på spissen: Hva om de spiste for lite grønnsaker, røykte eller tok for lite vitaminer, hvilket økte sjansene deres for å få kreft, og til slutt ga dem denne sykdommen - skal ikke deres operasjon bli dekket fordi de har gjort gale valg og "påført" seg selv kreft? Og dermed stjeler av dine dyrebare skattepenger? Jeg ser ingen problemer med at skattepengene mine går til plastiske operasjoner og rekonstruksjoner. Man har regler for slikt som alt annet, man får ikke en extreme makeover på statens regning hvis man gråter litt hos fastlegen. Get over it.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Hadde du hatt en mage som hadde hengt 7 cm nedfor musen og det dannen en soppinfeksjon som luktet så sterkt at folk i køen i kassen gikk til neste kasse så hadde nok du og bedt om å få det dekket.
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Det er sikkert meg du mener tenker jeg. For å avklare noen ting her: Jeg ønsker ikke å få dekket mageplastikk fordi magen henger litt etter 2 svangerskap. Jeg har vært kraftig overvektig vilket har ført til "fettforkle" pga slanking. Selvfølgelig så har svangerskapene ikke gjort det noe bedre, men er ikke pga svangerskapene at magen er så ille. Men hadde du hatt samme problemet, med sopp, lukt, følelsen av at det henger, manglende sexliv, ja listen er laaang. Det gjør vondt, det svir! Er ikke snakk om at jeg vil dette bare fordi jeg vil løpe rundt i bikini med flat mage (det gjør jo ikke noe da men hihi) men fordi det er FYSISK plagsomt og ikke minst psykisk. Men som sagt så er det nok vanskelig for folk som ikke har opplevd det selv å skjønne det akkurat som alt annet man ikke selv har vært igjennom.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Min hverdag for inntill 5 mnd siden.Og JA, jeg får og dekket brystreduksjon da jeg har store åpne sår under hver pupp.Og pga soppinfeksjoner. Jeg er 55 kilo og 168 cm. Så jeg har ikke fått dette pga usunn mat og fedme.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Enig. Skal man fjonge seg så får man betale det selv.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Fjonge seg ? Vil du komme her og lukte under hengemagen min ? Så skal vi se hvem som blir Fjong etterpå.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Nå er det ikke snakk om å "fjonge" seg eller få en flat bikinimage. Operasjoner dekket av staten har ikke skjønnhet i tankene, men ren helsemessig gevinst. Resultatene er kanskje ikke så bra som det kunne vært om man hadde dratt til en kirurg på privat klinikk, men helsemessig blir man mye bedre. En god venninne fikk innvilget brystreduksjon etter svangerskap, hun var ikke overvektig, var aktiv fotballspiller med nett figur og små bryst, men de ble virkelig store etter andremann ble født og hun fikk rett og slett nakkeproblemer. Kroppen ellers var som før. Det er ikke mulig å punktforbrenne fett eller slanke et enkelt parti på kroppen, så hun måtte ha kirurgisk hjelp. Og at litt av mine skattepenger gikk til det syns jeg er helt flott. Vi snakker ikke om en boobjob for at hun ville bli glamourmodell, vi snakker om en reduksjon for at hun i det hele tatt skulle klare å gå på jobb og ta seg av barna sine.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Det å få mageplastikk dekket i dag er veldig enkelt... Det er bare å klage litt til legen, eller kontakte en privat klinikk selv, så er alt i orden. Bare lyve litt om at man har problemer med det. Har en venninne som kontaktet en privatklinikk selv, og fikk det dekket. Og hun har nesten ikke henge mage. DA BLIR JEG FORBANNA!!! Synd at det er blitt sånn i Norge.
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Ja det er synd at systemet er så lett å lure, men desverre så gjelder det nesten alt og folk vet hva de skal gjøre for å lure systemet. Det blir annerledes når man faktisk HAR hengemage som gir fysiske plager og i tilegg psykiske plager.. Hadde aldri klart å sette meg hos legen å gråti litt for å "få" penger til noe sånt så lenge det ikke er reelt, men tro meg DET ER DET!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Venninnen min fikk dekket en øreoperasjon, fordi hun syntes hun hadde utstående ører. Jeg hadde aldri lagt merke til ørene engang, bare noe hun innbilte seg. Dama tjener mye penger i jobben sin og hadde lite utgifter, hun kunne lett ha betalt dette selv!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Høres jo ut som disse som får dekket operasjon har såtte på ræva heile livet. Har vel hatt jobb og betalt like mye skatt som deg !!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 Mange her inne som har fått dekket dette, ja.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 Norge har råd til dette. Ikke så mange det dreier seg om, og løs hud går det dessverre ikke an å gjøre noe annet med enn å operere.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Tusen takk for pengene HI! Jeg er en av de som har fått dekket en slik operasjon. Og du kan blåse ut så mye du vil, for jeg forstår ut i fra innlegget ditt at du faktisk ikke vet hva du snakker om, så jeg tilgir deg! At noen utnytter systemet, og får dekket operasjon uten at de strengt tatt trenger den får stå for deres egen regning. Jeg betalte en del av operasjonen selv. Fettsuging av magen betalte jeg selv, men jeg måtte gjøre det for at resultatet skulle bli best mulig. Men du glemmer en liten viktig ting midt oppi dette. Jeg betaler også skatt! Har gjort det i mange år. Ikke vet jeg hva mine skattepenger går til, men jeg er glad vi kan få hjelp til og slike helseplager som det der. For det er virkelig en helseplage for mange, og ikke bare en kosmetisk operasjon slik du tydeligvis ser. Hadde det vært en rent kosmetisk operasjon, ja så må man, om man er ærlig og følger reglene, betale det selv.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #18 Skrevet 23. februar 2009 Alle som har fått barn, har benyttet seg av skattepenger ved å fått gratis fødsel. Gratis oppfølging i svangerskapet og gratis oppfølging av barnet etterpå. Og gratis skolegang for barna våre. Vi har også gratis tannlege til barna våre. Mye i Norge er gratis, og går under samme kategori.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå