Gå til innhold

Puberteten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er kommet i puberteten og skal snart ha den første sæduttømmingen. Han har ikke lært så mye om det på skolen. Jeg lurte på om jeg skulle snakke med ham om det. Selv ble jeg livredd første gangen jeg fikk mensen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jo mer åpen man er om kropp og sex jo tryggere blir de på sin gene kropp og de forandringene som skjer...så ja jeg synest du skulle snakke med han om det

Skrevet

Nei, jeg synes faktisk ikke du bør snakke om det med det utgangspunktet du har, altså si at "nå kommer du snart til å...osv". Da kan du heller snakke litt om temaet generelt og hinte om hvordan vaskemaskinen funker og hvor kan kan finne rent sengetøy dersom han er litt uheldig og føler for å bytte sengetøyet sitt selv ;-) Normaliser det, men ikke overdriv samtalen, det vil antagelig føles usannsynlig pinlig og ubehagelig for ham når du tar dette opp. Beste er egentlig om pappaen kan gjøre det synes jeg, dersom det er en mulighet?

Om han snart er tenåring og normalt oppegående vil jeg tror han vet vesentlig mye mer om dette enn du tror. Jeg jobber med ungdom på den alderen, og de vet masse om emnet! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...