Gå til innhold

en helt jævlig jordmor


Prinsessa<3

Anbefalte innlegg

har et problem. har en helt grusom jordmor. skulle trudd ho var ernæringsfysiolog i stede for jordmor. får kjeft hver gong jeg har gått opp og ting er bare bra viss jeg ikke har gått opp. og så har jeg ikke lov til å være deprimert heller. trodde d var vanlig at gravide var litt opp og ned i psyken. og når jeg har d bra , så maser ho om jeg er sikker på d og påpeiker til de gangene jeg har vært utenfor. kjenner flere som nekte å gå til ho. kjenner folk som begynner å gråte etter hver gang de har hvert der. jeg gråter før og etter på.

jeg vet jeg ikke trenger om å gå dit, men synes d er greit å få med seg. å jeg synes d er leit at vo har en j0rdmor i kommunen uten å ha noe tilbud som folk er fornøyde. noen som vet hvor man kan klage. veldig leit at gravide i "grunn" står uten et jormor-tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff... d hørtes ikke noe særlig ut:(

er ganske normalt å legge på seg når man er gravid da og hormonene jobber godt me humøret og psyken! HERREGUD!!!

er det ingen andre jordmødre da? slik at du kan bytte.....

ellers kan du ta det opp med fylkeslegen, men da krever det sikkert at flere gjør det:/

håper det ordner seg for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke flere jordmødre i denne kommunen. den er så liten at ei er nok.

ja kjenner flere som har følt seg dårli behandlet av ho. de har klaget til legen. skal klage til legen , og si at han må melde inn klagene.

får sånn som dette er ikke bra. den gravide blir jo enda mer psykisk nedbrutt av å ha slikt helsepersonell å gå til. skal ringe sjukehuset og forklare situasjonen å høre om d er mulig å komme ditt til en prat i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei jordmor kjemien ikke stemmer med. Er virkelig lei meg hver gang jeg har vært der. Hun maser veldig om at jeg skal ta en glukosebelastningstest på grunnlag av bmi'en. Fastlegen min sier det ikke er nødvendig for jeg har ingen symptomer på svangerskapsdiabetes og hun mener dessuten at bmien min er helt fin. Da jeg sa at jeg ikke ville ta en slik test fordi det ikke var annet grunnlag enn bmien begynte hun å mase om kosthold og sånn. Jeg lever sunt og har kun gått opp 5-6 kg nå når jeg er i uke 33. Jeg føler at jordmora bare sitter og trykker i meg at jeg er feit. Føler ikke at jeg er det, men får den følelsen når jeg har vært hos henne. Så jeg har nå bestemt meg for å kutte ut jordmor og bare gå til fastlegen. Der blir jeg nemlig i godt humør for hun er virkelig oppmuntrende og er mye mer opptatt av hvordan jeg har det enn det jordmora er......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlighet...høres ikke noe kjekt ut!! Var hos legen i går og har gått opp 9 kg til nå i uke 35..fikk skryt av legen for det,hun synes jeg har vert flink med vekten! Så 5-6 kg i uke 33 kan da umulig være noe å pirke i! Skulle ikke vært akseptbelt å holde på sånn når en har en slik stilling! Tror saker og ting som en ikke er fornøyd med kan klages inn til fylkeslegen,hvor en klage så blir vurdert. Vet ikke hvordan en går frem eller hva som må til,men tror ikke det er nødvendig å være flere en en person for å klage der,eller om en kan levere klage anonymt men det går kansje an å finne ut av på nettet ett sted eller no slikt??

Har bare gått til kontroll til fastlege jeg så har ingen erfaring med JM..

Stå på jenter! Ikke la dere kue ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere gidder å gå til en dårlig jordmor, jeg! Jeg fikk ikke noe godt førsteinntrykk av jordmor, og tar alle kontroller hos legen i stedet. Jordmødre er jo så skrytt opp i skyene på alle gravidforum på nettet, men det er ikke nødvendigvis slik at de er så flinke likevel. Jeg gidder ikke å få svangerskapet mitt forsuret av en dårlig jordmor, og går til den koselige legen min i stedet. Om jeg trenger en jordmorsamtale når fødselen nærmer seg bestiller jeg det privat dersom jeg ikke kan få en samtale på sykehuset. Hilsen sniker fra mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, det er mange rare personer der ute i helsevesenet. Kan takle det meste, men bare man ikke får ei sur, gretten ei under fødselen. Jeg har gått til lege hele tiden, men han er så sløv.. tror jeg er der inne i nøyaktig 3 minutter under hver kontroll. I dag var jeg hos jordmor for første gang, og hun var utrolig pirkete igjen. Skrev en masse rart på helsekortet, skikkelig fyllmasse, lange historier fra forrige fødsel. Skrev blant annet at jeg tok tran--- (?) må jo ikke stå så mye at ikke vesentlig informasjon forsvinner. Men det er jo godt og trygt at de er nøye. De er vel kjemperedd for å overse ting. En mellomting av de to hadde vært perfekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor slike folk velger et slik yrke!! Min jordmor er helt super (akkurat slik jordmødre skal være). Hadde jeg hatt en slik jordmor så hadde jeg sagt klart ifra til henne. Ville normalt ikke gjort det - men med disse hormonene kunne jeg sagt hva som helst! Snakk om å være skikkelig dust!! Føler med deg - en slik jordmor er det siste man trenger i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...