Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt brunlig utflod, det kom bare plutselig og var nesten litt tjukk kremaktig, ikke noe store klumper. Var ganske lys brunfarge, ikke så brun som man bruker å ha før mensen. Det kom på fredagen og var bare noen flekker i trusa og på papiret en gang, har noen ganger hatt helt lysbrun når jeg tørker meg, men ikke hver dag. Var i kontakt med legen min å han sa det var ikke noe å bekymre seg over hvis det gikk over og jeg ikke hadde store smerter. Jeg er så redd for SA eller MA, spesielt MA, er så redd for å komme på ultralyd i uke 18 å de skal si at det ikke er liv :(

Var på en tidligere UL i forbindelse med en blødning i uke 7, da slo hjerte som bare det. Har ikke hatt noe blod siden, men denne utfloden som nå er helt borte bekymrer meg fortsatt. Er nå 9+4.

Noen som har opplevd noe lignende og hva hente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt brun utflod noen dager som økte på og jeg måtte bruke bind (mørkt blod). Det har gitt seg nå, og hcg stiger som det skal. Har vært på ul og embryoet utvikler seg hittil som det skal. Ny ul denne uken, da håper jeg hjertet har begynt å slå.

Legen mener at blødningen er ufarlig så lenge den er mørk og uten smerter. Men jeg er likevel kjempebekymret. Umulig å slappe av når man ikke vet. Be om en ul til så slipper du å gå å bekymre deg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ba om en UL time, men han sa at da måtte jeg bestille privat. Så jeg tenkte å bestille i uke 12. Men min utflod er ikke så mørk

Skrevet

Det er helt vanlig med brunt utflod, eller spotting som det heter. Jeg har selv hatt det 2 ganger. Begge gangene blødde jeg litt også. Men hcg nivået mitt øker og øker, så det er ikke noe i veien med fosteret.

Det er helt vanlig å spotte og blø litt i 1.trimester faktisk. 1/3 av kvinner som føder friske barn har hatt en eller flere spotte og blødningsperioder i svangerskapet sitt står det i boken min.

Men som legen min sa, om du blør mye og har veldige smerter i magen, må man ringe legen også sjekker de det gjennom hcg prøver eller UL. Men så lenge man bare blør litt og ikke har vondt er nok alt i orden.

Så pust ut og ikke stress med det. Ihvertfall ikke så lenge det "bare" er spotting.

Lykke til jenter!

Skrevet

Det var betryggene å høre :)!

Jeg vil jo helst komme på UL å få det sjekket med engang, men når det er sluttet helt så har jeg lyst å vente til uke 12, da man kan få se mer.

Vil ikke få panikk å ringe legen med engang, men er jo vanskelig å ikke bekymre seg, men må bare prøve på det, håper alt er i orden når jeg skal om litt over 2 uker

Skrevet

Selvfølgelig blir man nervøs, Jeg ble nervøs hver gang utfloden kom. Men må bare gjenta til meg selv at dette er vanlig og jeg ikke trenger å få panikk. Så lenge jeg ikke har vondt er alt i orden. Jeg tror de sjekker hjertelyden på den kontrollen jeg skal i uke 12, så da venter jeg bare på den. Jeg har dessuten flere venninner som har opplevd det samme med sine barn og de kom jo hele ut tilslutt. Så jeg krysser fingrene for deg og meg!

Skrevet

hadde også blødning med første og det gikk veldig bra alikevel:)

Ble henvist til privat gynekolog og fikk undersøkelse der hver 2. uke for å sjekke om alt var bra(invendig UL).

Betalte ingenting forresten(er ganske sikker på at hun er privat fordi ellers må man betale rundt 500kr per time hos henne).

Skrevet

Hadde brun utflod et par ganger i 1.tri selv, var sikker på at det var en SA eller noe. Men er i uke 23 nå, og alt er topp.

Skrevet

Jeg hadde det helt fra jeg testet positivt i uke 4 og noe, til uke 11.

Er nå i uke 32 :)

Skrevet

jeg begynte ¨å blø litt på fredag, dette gikk over til brunaktig utflod etter en times tid(var ikke mye blod altså, bare litt rødt). jeg fikk time samme dag og det vvar ikke noe galt. det er mange kvinner som begynner å blø litt pga den voksende livmoren, den strekker seg og vokser slik at små årer kan briste. hos meg var dette helt ufarlig. jeg er 11 uker på vei. så så lenge du ikke føler smerte og det bare er såkalt spotting er nok alt ok;) tok ul.

Skrevet

spotting eller brun utflod er IKKE "helt vanlig", MEN det er heller ikke helt uvanlig. så tolk det den som kan.... men jeg har iallefall hatt det denne gangen, men foreløpig ser allt bra ut:)

skal på ny UL i morgen. Gleder og gruer meg noe helt vannvittig.

Skrevet

Hei jeg har hatt brunlig utflod siden fredag, kommer litt i truseinnlegget hver dag. Har IKM idag og testet positivt i går. Lurer bare på hvor lang tid en går med dette før det blir en evt sa? Kan man gå i ukesvis? Testene blir kjempepositive med en gang. Jeg er så fryktelig redd for å miste. Men så hører jeg jo mange sier de har det samme og at det ofte går godt.. Men kontakter man lege? Eller er det bare å vente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...