Gå til innhold

Modning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå forventer jeg ikke akkurat å gå i fødsel i løpet av få dager, men registrerer alikevel at jeg i det siste har hatt en del milde menssmerter uten at det har vært kynnere. Kynnere har jeg hatt litt oftere enn før i svangerskapet, men altså nå også mensmurringer i tillegg. Er det noe info om dette og er det mulig å si noe om man da sansynligvis føde før eller etter termin? Man sier jo at man kan gå opptil 3 uker etter slimproppen har gått, men gjelder noe slikt også for modning? Er forøvrig i uke 37 og vil _gjerne_ føde før termin ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har milde til sterke menssmerter slik som du forklarer her og JM min sa at dette var et klart tegn på modning =)

Skrevet

Er i uke 36 og det er vel normalt at man går sånn å gjør seg klar til fødselen en stund før...

Skrevet

Kunne ønske det var litt mer nøyaktig vitenskap dette. Hva er "en stund", liksom ;-) Er nå i alle flal godt å vite at det er "i rute". Er nesten fristende å be jordmor sjekke modningsgraden når jeg skal dit på tirsdag. Er sykemeldt også, så er jo så utrolig opptatt av dette :-S

Skrevet

Har det likedann for tiden.. Ulike mens-smerter, fra rygg til knytting i magen.. Har også disse "ilingene" i underlivet. Som om hun klorer meg, på en måte. Av og til kjennes d ut som om jeg har hatt mye sex, akuratt som om underlivet å skjeden har strekkt seg.

Har fortsatt 20 dager til termin. Men lurer også på når andre med disse tegnene, fødte.

Skrevet

Dytter litt jeg ;-)

Skrevet

Uff, ja skulle gjerne visst om det var en slags fasit når ting skjer... Sist gikk eg til legen 3 uker før termin, med mensmurringer og kynnere, og han ba meg pakke bag og forberede meg på at eg kunne komme til å føde innen de neste 24 timene....

EG GIKK 6 DAGER PÅ OVERTID, så TAKK liksom...

Skrevet

Her er slimpropp intakt, ikke så mye som en murring i magen og kynnere kjenner jeg ingenting til... Håper ikke jeg må gå 14 dager over termin! Er klar for å føde på termindagen eller dagen før, jeg. Kjente jeg ble litt bekymra her nå...

Skrevet

Det er ingen direkte fasit på når ting skal bynne å skje eller hva som skal se, vi alle er forskjellige og opplever ting forskjellig. Med en stund før så kan dette være alt fra to mnd før til noen dager før. Vi har altså ikke en fast dette skjer en uke før fødsel, vi kan ikke være 100% sikker på når det øyeblikket vi føder er... Men modning er jo en av de tingene vi går igjennom for å gjøre oss/kroppen klar for fødsel.

Skrevet

Vel, dette er jo en typisk kilde til ekstremt mye frustrasjon, som du sikkert har lagt merke til ;-), hadde det bare vært eksakt viten om dette, men akk... det er det ikke. Håper du slipper å gå over i alle fall. Murringer sier at det nærmer seg, men hvor fort sier de ikke noe om dessverre.

Skrevet

Nei, det er jo det som er da ;-) Trøster meg selv med nybakte brownies i øyeblikket :-D

Er nå uansett greit å få noen tegn på at det faktisk går mot slutten. Skal til jordmor i morgen, så kan jo høre om hun er villig til "å ta en titt". Er sikkert "ingen vits i" eller noe annet utilfredsstillende *hehehe*

Har dessuten fått forbud mot å føde før torsdag. Da har familiebilen kommet i garagen ;-) Jeg selv synes det er greit å vente et par uker til. Da er nok også 2. etg. ryddet og barnerommet klart. Kanskje *hehe*

Skrevet

av og til ender ikke innlegget på toppen, og så står det ikke at jeg har svart... *irriterende*

Skrevet

Sist jeg var på slutten begynte disse murringene i begynnelsen av November, jeg hadde termin 12. nov, og var selvfølgelig overhappy over at noe skjedde..., men den gang ei!

Fikk jenta mi 30 november! "Litt" på overtid...

har termin 2. mars nå, har lenge hatt sterke menslignende smerter, men belager meg på overtid denne gangen også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...