Gå til innhold

Et lite spørsmål... ang røyking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja kan jo si med en gang, dette gjelder min svigemor. Jeg ble kjempe stolt av henne da hun sa at hun hadde sluttet å røyke. Hun har en tendens til å si ting for å få oppmerksomhet, men håper hun mente dette! Har ikke hatt lyst til å sende det kommende barnebarnet til henne pga røykingen (eneste i familen som røyker) så jeg ble veldig glad:)

Men, hun sa at hun hadde gått opp 15kg. Hun er høy og litt kraftig så jeg har ikke lagt merke til det. Men går det ann å gå opp SÅ mye? Hun kaster seg over godis, kaker og brus til vanlig, så vet ikke helt om det skyldes at hun sluttet med røyk, bare en unnskyldning isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok desverre lett å gå opp så mye ved røykslutt. Røyking har jo en viss sultdempende effekt så når man røyker spiser man nok litt mindre. Så når man slutter å røyke får man jo en større sult samtidig som man 'må' fylle hullet etter røyken med noe. Man blir rastløs fordi man ikke har røyken i hendene og i munnen og da er det lett å ty til mat og godis. Så hvis man ikke passer på er det nok ikke så vanskelig å legge på seg 15 kg!

Skrevet

Såpass ja. Jeg har lite greie på røyking, alltid holdt meg unna. Når hun fra før er veldig glad i mat og har en dårlig holdning/livsstil kan jeg skjønne at hun gikk opp 15 så fort. Hun er ganske rastløs fra før, hehe, så dårlig kombinasjon da.

Men jeg krysser fingrene for at hun klarer å holde seg. Min samboer HATER røykingen så de vil nok få et bedre forhold etterhvert.

HI

Skrevet

Ja hadde ikke jeg passet på hva jeg puttet i munnen når jeg sluttet å røyke så hadde jeg sikkert lagt på meg like mye. La på meg 4 kg i løpet av 1 mnd etter røykeslutt, for jeg følte jeg måtte spise på noe for å ikke gå ut å røyke.. Fylte tomrommet på en måte:) Prøvde å knaske på gulrøtter, men det ble lett til at det ble en sjokolade i stedet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...