Sistah*G07*J09* Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Håper at noen her inne har litt mer peiling Vi har en bichon frise på snart 3år, som i den siste tiden har begynt å knurre og bjeffe mot gutten vår på 1,5år. Han har aldri vist noen aggresiv oppførsel tidligere, så er litt i uråde her. Ungen og hunden vår har alltid vært gode venner, ligget under babygymmen sammen o.l. så det har aldri vært noe problem. Men nå den siste mnd, så har hunden da begynt å knurre, bjeffe og trekke seg unna gutten vår? er det så enkelt at han ser at gutten vår vokser og begynner å bli en utfordrer i "flokken"? Noen som har noen tips til hvordan vi kan stoppe denne oppførselen? Har allerede begynt å nekte gutten vår å være i nærheten av buret til hunden. (før brukte gutten vår å krabbe inn i buret mens hunden ikke lå der da). Noen andre tips til hva vi kan gjøre? har det noe å si at hunden vår ble kastrert i høst? Takker for alle svar
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 dytter.......trenger virkelig råd her
Trollmor m/ trolljente Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Har gutten gjort noe mot hunden sånn at den føler seg truet? Kan og være så enkelt at guttungen begynner å blir mere mobil og "vill" en da han var mindre:) En annen ting lær barnet at bur/hundeseng er plasser BARE hunden har lovt å være, er søtt ja, men det er hundens område.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville tatt en tur til dyrlegen med hunden for å sjekke at alt er i orden med han. Mulig han har vondt et sted og han vet at gutten kan være litt uforsiktig med han? Vet ihvertfall med mine barn at det hender de er litt røffe med hunden uten at de mener noe vondt med det. En hund i smerte kan begynne å oppføre seg annerledes. Og uansett ville jeg absolutt tatt den turen til dyrlegen for å prate om det. Hilsen Bichon og barne mamma
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 vet at det ikke har skjedd noe mellom dem, fordi jeg alltid er tilstede når de er sammen. Ikke leker de noe sammen heller. så aner ikke, trur kanskje jeg skal høre med dyrelegen ja takk for svar
LilleTrilleMille Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det at hunden er kastrert er bare en positiv ting i en slik sammenheng. Uten at jeg er en hundeekspert høres dette litt kjent ut. Nå er barnet blitt så gammelt at det begynner å bli "ustabilt". Hunden har ikke alltid kontroll på hvor barnet er, kanskje barnet har kommet mot hunden en gang hunden lå i et hjørne eller ved en vegg og hunden har følt seg truet? Kanskje barnet har nappet i pelsen, tatt han på øynene eller andre ubehagelige ting og blitt redd? Vi har et barn på 2 og et barn på 4 og 2 hunder i huset. Det er først i det siste hundenehar latt barnet på 2 år leke og kose skikkelig med dem. Tidligere har de unngått minstemann, bare gått bort hvis han kommer mot dem. Så små barn har en ustabil væremåte og oppførsel i forhold til hunder så jeg forstår godt at hundene er skeptiske. Får satse på at det går over his dere slik det har gjort her.
Bægge dætern Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 hunden har kanskje begynt å se gutten som en utfordrer? dere må holde orden i rekkene!! ungen må ikke inn i buret, her må hunden vite at den har et tilfluktssted ingen andre bruker. hunden må vekk fra babygymmen, det er guttens eiendom! i korte trekk, hunden må respektere menneskene og deres terretorier men må samtidig kunne trekke seg vekk til noe eget når den er uønsket, feks under måltider eller vilter lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå