Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Vi skal reise til Kreta i mai, og vi har ikke vært på flytur med lillemann enda, så jeg er litt spent! Regner med at han ikke får eget sete (han er da 21 mnd) , men skal sitte på fanget til en av oss. Det jeg lurer litt på er i forhold til take off/ landing, da skal man jo feste setebeltet. Hvordan blir dette gjennomført?? Tenker da i forhold til sikkerhet. Noen som har andre gode tips til "underholdning"? Han er en ganske aktiv krabat, så jeg er litt spent på flyreisen!
mamman til to gutter Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Har ikke flydd med mini siden han var ca7mnd, så har ikke så gode tips for underholdning på flyreisen, men noe som underholder han ellers også? Ellers så er det lov å gå opp og ned midtgangen også, så lenge man ikke går i veien for alle de andre. Vi skal snart ut og fly igjen, men heldigvis ikke så langt, men kommer nok til å ha med et par bøker, noen kosedyr, kjeks ol. Når dere skal ta av og lande får du en ekstra sele du skal tre inn på din sele og så har du din på som vanlig og den ekstra har du rundt sønnen din som sitter helt vanlig på fanget. Hvis han bruker smokk kan det være lurt å la han ha den for da får han litt hjelp til å utligne, en tutekopp med vann el kan også være et alternativ.
du og jeg og vi to Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg fløy med min 14 måneder gamle gutt nå nettopp, og det gikk kjempefint. Vi hadde dobbelt så lang flytur, og var litt spente - men det gikk over all forventning. Du vil få et belte til han som du fester utenpå ditt belte, og rundt magen hans mens han sitter på fanget. Jeg vil anbefale smokk eller noe å drikke på tåteflaske eller noe sånt til take off/landing for å motvirke dotter - men det var ikke noe problem for oss. Ellers var det en del rosiner og frukt underveis;) Og en ny morsom leke. Og ellers sto han mye i flysetet og kikka bakover på de andre passasjerene, hehe. Vanskelig å gå mellom flysetene fordi det er så trangt og mye trafikk frem og tilbake.
ToPrinsesser<3 Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 De får eget sikkerhetsbelte som festes i en voksens belte. Barna får vanligvis en liten eske med litt smått og godt oppi av flypersonalet. Ellers er det greit å ha med litt leker/bøker, evt en minidvd/laptop m film dersom han liker slikt. Små poser med kjeks eller annet å knaske på. Muligens sovner han av flyduringen; det gjorde vår minstemann som regel gver ang vi fløy med henne i den alderen. Et teppe er greit å ha med, og dersom han bruker smokk anbefales den på take-off og landing mot dotter i ørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå