Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Eller etter når h*n våkner og etterspør mat?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 jeg mater når småen er sulten. mange mener det er feil, men hjertet mitt sier noe annet og jeg tror mer på hjertet og morsinstingt en folk
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Ammer ikke nå, men med de to minste gikk det etter etterspørsel :-) Med førstemann var jeg veldig usikker i morsrollen og tok det litt for bokstavelig at jeg skulle amme ca hver 3. time, så da gjorde jeg det. Kom seg litt etterhvert da, men heldigvis kan man lære etterhvert, å amme når babyen er sulten er jo mye bedre for alle parter.
Sånn kan det gå Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 "mange mener det er feil," Tviler på at du finner særlig mange yngre enn 50 år som mener babyer skal mates etter klokka.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Da jeg fullammet, så gikk det på etterspørsel. Jeg styrte det lite. Dette fordi produksjonen er etter etterspørselen, og det ville jeg ikke klusse med. Mitt andre barn fikk mme, og da gikk det mer etter klokka. Ved innføring av fast føde, så gikk det også mer etter klokka, ja. Min mor fikk ikke til ammingen med noen av sine 3 barn, nettopp pga at hun ga mat etter klokka.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 jeg fikk høre det ofte, til og med på familievernkontoret. men vi kan jo selvsakt diskutere hva som er mange.
Sånn kan det gå Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Hevdet virkelig unge mennesker seriøst at du skulle følge klokka i forhold til å gi en baby mat? Hva skulle du gjøre om babyen ble sulten lenge før da? La den hyle i en time eller to av sult? Jeg har bodd flere forskjellige steder rundt om i landet og de eneste jeg noen gang har hørt si slike ting er noen få svært gamle damer. Til og med de fleste eldre har vært enige i at babyer selv vet best når de bør få mat og at det er dette man skal "lytte" til.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 ja, men de mente jo dette i forhold til at jeg mente at jeg måtte være i nærheten når sønnen min var sammen faren sin som spebarn. at babyen skulle vennes til og få mat vær 3 time slik at samvær ble enklere. og det var det veldig mange som ikke forsto at var et problem. jeg vil tro at ikke så mange hadde giddet og bryd seg om ikke temaet var så sterkt oppe. men men, småen ble jo større etter vært og ting ble enklere :-) sorry at det tok så lang tid før jeg svarte. har sykt barn som trengte mammaen sin litt... hehe
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Babyen får mat når han er sulten og han får mme. Skulle jo bare mangle. Hun som sa noe annet på familievernkontoret prøver tydeligvis å la far gå foran både babyen og mamman. Ikke vidre sunt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå