Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Dette er om to venninnder av meg. Hun ene ammer sitt lille barn på 3mnd, hun andre har nylig adoptert. Hun som adopterte har slevfølgelig ikke melk selv, barnet hun har er 8mnd, det får mme. Når de to er sammen ammer hun med melk i brystene adoptivbarnet, de mener at hun trenger det. Selv rynker jeg litt på nesen.. er dette nødvendig når adoptivbarnet får mme?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Nødvendig er det vel strengt tatt ikke, men ungen har nok ikke vondt av det heller. Jeg kunne lett ha lånt bort puppen min dersom tilfellet tilsa at det var behov for det.. men heller til et spedbarn enn til en 8 mnd gammel unge. Jeg slutta jo å amme min egen unge da hun var 8 mnd gammel, så det hadde nok blitt litt rart for meg.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Det er jo ikke nødvendig, men det er jo flott da! Hvis det funker for dem, så hvorfor ikke? Ernæringsmessig er jo bare positivt for barnet. (Jeg har ei venninne som hadde barnevakt til datteren sin da datteren var baby. Venninna som var barnevakt hadde ammet datteren til venninnen min mens hun var borte, for ungen bare skreik og var sulten (ville ikke ha flaska), venninna mi syntes det var ganske morsomt da hun fikk vendt seg til tanken... he he... )
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Hadde aaaldri gjort det, vet ikke, men jeg synes det er ekkelt!! Litt sånn engelsk 1800-talls greier...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Enig i at det kunne vært mer naturlig hvis barnet var mindre enn 8mnd. Synes amming blir så personlig, et bånd mellom seg selv og barnet sitt. Jeg kommer ikke til å låne bort puppen min når mitt barn kommer til verden. Håper ikke venninndene mine forventer det av meg De to mødrene kjenner ikke hverandre veldig godt, de ble kjent gjennom meg for 5mnd siden. Så det er ofte at vi treffes sammen alle tre, da må jeg se på at adoptivbarnet blir ammet. Hun ene kunne jo ønske hun kunne amme selv, hun andre har nok av melk. HI
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Kunne skjønt det om barnet var nyfødt eller noe, for da har de veldig godt av de antistoffene som overføres via melken. Men ved 8 mnd alder har de jo hatt god tid på å utvikle eget imunforsvar... Det er mulig det er bra hvis babyen kommer fra et annet land kanskje? Men jeg vet ikke... Synes dette høres merkelig ut. Ville ikke ammet noen andres barn om de var over 6 mnd... Ved 8 mnd spiser de jo fast føde også...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det er nok ikke nødvendig, men det er jo ingenting galt i å gi bort morsmelk dersom man har et overskudd. Personlig ville jeg foretrukket at hun da hadde pumpet seg, men det er meg.
.Ann. Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Er dette din sak? Nei. Så hvorfor bryr du hodet ditt med det?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Oi! Så sinna vi var da. Får man ikke lov å spørre etter andres synspunkter så sant det ikke er om noe som gjelder en selv?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Flott, synes jeg, at det lille adoptivbarnet får de dyrebare mm-dråpene. Koselig også.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 @Ananas@: Jo det bryr meg faktisk, som jeg skriver så er vi som regel sammen alle tre, og dermed blir jeg innvolvert i ammingen. Også lurer jeg nå på hvilken grad normalt dette er. HI
.Ann. Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Tydeligvis normalt nok til at de to er komfortable med det? : ) Men altså. Når det er sagt, så kan jeg jo på et fornuftsplan se at en tredjepart kan ta anstøt av å se amming av en 8 mnd barn generellt, og et 8 mnd barn som ikke har kommet ut av kroppen til den som ammer spesielt. Normalt er relativt. Men, handler dette om hvorvidt de to veninnene dine skal ta hensyn til dine motforestilligner, eller handler det om hvorvidt du har rett angående at dette er et ekkelt påfunn? For jeg mener du har hverken rett eller feil, men du har jo full rett til å mene det du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå