Gjest Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Nå vil sikkert noen humre litt av meg, men jeg må jo se på hva som er vanlig for meg da, og ikke normalen ;-) Jeg er en av de som har kjent liv veldig tidlig med alle barna mine, dvs mellom uke 11 og uke 13 med alle fire (denne gangen er faktisk det seneste jeg har kjent). Nå er jeg 16+0 i dag og synes jeg kjenner så lite til babyen i forhold til hva jeg har vært vandt med med de andre. I hvertfall det jeg kan huske. Kjente masse liv på tirsdag midt på dagen, og litt på onsdag. Så ikke noe i det hele tatt som jeg er sikker på at var babyen for to små spark for noen timer siden i dag. Med de andre barna mine kjente jeg daglig liv fra uke 15-16 av, også med nr 2 hvor morkaken lå foran mot magen. Kunne kjenne liv utenpå magen fra uke 17 av også med de andre, det tror jeg neppe komme til å skje denne gangen så sjeldent jeg kjenner noe nå og så svake som sparkene er. Har morkaken bak denne gangen fikk jeg vite på akutt-UL jeg hadde i uke 14, så er ikke det heller. Blir jo nesten litt bekymret jeg, hehe... Vet jo at alle barn er ulike, og de tre andre har hatt veldig ulikt aktivitetsnivå, men jeg har da kjent noe til dem liksom. Alle tåplige ting man skal tenke på :-/
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Sitter her og lurer på om jeg noensinne vil kjenne noe.. :-( Men har vært på ul og sett at det var masse sprell! Er 18+5.. Har fått vite at morkaken ligger foran, så kan jo ta imot noen støt.. Men kjenner jo ikke noe utenpå, kanskje, og bare kanskje, noen fjærlette bevegelser helt ned mot blæren.. Har litt lyst til å kjenne liv jeg også, men vet jo om noen her inne som ikke har kjent liv før i uke 22-23! Får vel bare være tålmodig..
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Hei du Må smile litt.. synes du trøstet meg med at det er forskjellig fra hvert sv.skap for litt siden I dag er det jeg som er ovenpå. H*n har sparket meg hardt, slik at jeg har kjent det to ganger i dag, på utsiden til og med. Nå er jeg sikker på at jeg har kjent det før, men har så mye luft at det er vanskelig å kjenne forskjell. Huff. Men nå er jeg sikker. Jeg har kjent liv utrolig tidlig med mine tre første, men med jenta mi og denne lille har det vært sent. Morkaken lå foran sist men denne gangen vet jeg ikke ennå. Tror babyene er roligere enn de to første. Kanskje din ligger med ryggen frem mot din mage og sparker bak? Da merker man ikke så mye.. De er jo ganske små ennå og har mye plass.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Ja, jeg vet, hehe... Da hadde jeg nettopp kjent masse liv når jeg svarte deg, men nå var det så mange dager siden sist liksom. Du har sikkert rett, og jeg vet jeg kjenner mye tidligere enn det som er normalt og bør være glad for det, men likevel. Når en er vandt med noe så er det så rart når det plutselig ikke er slik man er vandt med lenger likevel ;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Ok, du vet jo dette da Alva, men jeg sier det allikevel: Det er ikke normalt å kjenne daglige liv så tidlig som vi er nå. Og selv om du har gjort det med de andre, så betyr det ikke at det er normalt for denne babyen. Dette er en helt ny baby som oppfører seg helt ulikt de andre. Alt er nok helt sikkert bra:) Jeg kjenner liv nesten daglig selv, men noen dager er det mye mindre enn andre. Husk på at de har veldig god plass til å turne i alle retninger enda og de sparker ikke så hardt at man kjenner alt enda heller.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Du har rett, jeg vet dette, men det hjelper ikke, hehe... Joda, alt er jo fint, kjente de to små tuppene i dag, men man hører jo så mye, så da blir jeg litt bekymret likevel. Får bare prøve å ikke tenke på det. er bare litt over 2 uker til ordnær UL nå, så da får jegi hvertfall tatt en ordentlig kikk på babyen og sett om alt er bra med ham :-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Jeg vet.. tankene kommer snikende, selv om man prøver å la være. føler jeg blir mer og mer bekymret for hver gang. Tror vi stopper etter denne, gitt
meg & to små vampyrer Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Ja, man må jo bare slappe av. Vi kan jo ikke gå rundt med konstant angst frem til ungen er ute heller! ...eller man kan jo, men jeg anbefaler ikke det;) Jeg skal ha ul tirsdag om litt over en uke selv, gleder meg. Har ikke hatt noen ul eller hørt hjertelyd enda. Men jeg kjenner jo at h*n sparker annenhver dag minst da. Så vet jo at det er liv.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 eller hun;) hehe, neida:)) jeg kjendte sparkene seint denne gangen syns jeg, (til motsetning av de to første) men nå, og fra ca uke 20, er det mye mere sprell i han her karen enn det var i jentene mine, så de er rjo så forskjellig:))) men jeg var bekymret som du når jeg var ca like langt på vei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå