Gå til innhold

mem@! er du her? Krisehjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

*sukk*

Jeg ødelegger jo aaaalt!!! :-o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe - hva har du gjort nå da? Strikket en fot der halsen skal være?

Skrevet

Ja - nesten!! Halsen er jo KJEMPESMAL!!! Enda jeg har gjort akkurat som i oppskrifta! Hva gjør jeg nå da?? :-(

Skrevet

Hva mener du med at den er kjempesmal? Jeg rekner med at du fremdeles ikke har felt av fra rundpinnen, og at du har strikket den som vrangbord (ihvertfall de fleste halser blir strikket slik). Du ser jo ikke hvor vidt halsen er før du har gjort ferdig genseren og tatt av rundpinnen - den pleier jo å være mindre enn selve halsen på genseren er. Samt at en vrangbord også virker strammere.

Skrevet

Jeg strikka ned på strømpepinner fordi rundpinnen min var så stor at det ble stramt og ekkelt :-p Nå er halsen ferdig, men ikke felt av.. Når jeg putter hendene inni og drar den ut, virker den liiiiiten :-o

Tror du det KAN være synsbedrag da? Jeg har vanskelig for å se for meg at dette vil gå bra :-o

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken størrelse du strikker da, men har du gjort alt etter oppskriften så skal det være ok.

Du får felle av og prøve den på ungen din så finner du fort nok ut om den er for trang. Så da får du bare rekke opp igjen halsen etterpå og litt mer av selve bolen før du strikker ny hals igjen.

En annen ting fra et annet innlegg, holder du til i trondheim? Da er vi ikke sååå langt unna hverandre....hehehe

Skrevet

Den er i str ett år da, tror ikke jeg får den på gutten min nei... Må vel låne en unge da :-p

Jess, jeg er i Trondheim ja! Du også? Se der, da kan du jo holde strikkekurs da :-D *ler*

Skrevet

Hvis du mener den er for trang, så tar du å rekker opp. Det er dessverre en del av det "morsomme" ved å strikke noen ganger. Rekk opp hele halsen og litt nedover selve bolen raglanfellingene til du har "hullet" til halsen så bredt som du mener det må være...

Er ikke så langt unna trondheim nei, hvis du svinger av ved Klett og tar alle tunnelene sørover så kommer du til Orkanger vet du - der er jeg for tiden.......

Skrevet

Jøsses :) Da bor du midt mellom meg og mamma ja ;) Festlig. Da synes jeg du burde holde strikkekurs for nybegynnere altså.. hihi...

Jeg må vel bare rekke opp da... Men jeg er sååå dårlig på å få på alle maskene i rett rekkefølge og alt det der :-p

Skrevet

Langs den veien et sted holder jeg også til... Strikkeklubb, hehe.

Neida, skulle bare tipse om at det kan være lurt på så små størrelser å strikke halsen frem og tilbake og legge inn knappehull i stedet,

Skrevet

Ja jeg veit. det er noe dritt - men av og til så må man dessverre gjøre det. Kan love deg at jeg har gjort det en del ganger også. Så får du bare bruke tålmodigheten når de j**** maskene skal på igjen, og nå kan du prise deg lykkelig over at du ikke strikker mønster...hehehe

Skrevet

Ja det er også en mulighet. Men jeg tror at selve "hullet" på bolen er for lite, og da må hun dessverre rekke opp litt lengre ned slik at hulet blir større og så gå i gang med halsen igjen.

Skrevet

Hmm... jah... men hullet i bole ser egentlig nesten greit ut, men vrangborden gjør det jo mikroskoooopisk..

Skrevet

Kan jo gå opp en pinnestørrelse også, eller velge maskeantall i 2-årsstørrelse?

Skrevet

Står ikke noe maskeantall her, står bare antall fellinger i den raglangreia.

Skrevet

Ja det gjør det gitt. Hmm, legg inn noen ekstra masker på første omgang da? Står at det skal være delelig med 4 bare. Der halsen skrår oppover er det lett å hente opp ekstra masker f.eks.

Skrevet

Det er sant.. Det kan jeg prøve. Men nå skal jeg først stålsette meg og felle av, sånn at jeg får se resultatet uten pinner også.. Kanskje det er bedre enn jeg tror??? *håpe*

Men hva betyr Fell løst av med r og vr m.?

Skrevet

Det vil si at du feller av løst med rett og vrangmasker annenhver gang, slik at det ikke blir stramt fordi halsen skal jo brettes ned og syes - derfor.

Da har jeg vært ute og bygd snømann jeg - med gulrot, som vi rekner med forsvinner i løpet av natta da det går mye rådyr her...

Skrevet

Artig :) Vi har baka boller vi! Mmmm! Og så en mannens hjemmelagde pizza i ovnen - ungens favoritt ;)

Felle av løst skjønte jeg ikke, men skal jeg strikke 2 sammen og legge tilbake på pinnen, rett og vrang annenhver gang? :-p

Skrevet

Du kan egentlig bare felle av helt normalt rett hele veien - for kragen skal jo brettes ned og syes fast rekner jeg med? Du må felle litt løsere enn normalt, slik at den siste omgangen (som er avfellingsomgangen ikke blir fastere enn selve vrangborden).

Skrevet

Hehe.. Svigermor kom på besøk, så jeg beit i det sure eplet og spurte henne om hjelp *knis*

Resultatet ble at hun rakk opp hele vrangborden + en hel del av bolen... Men nå ligger den klar for meg igjen, hun har strikket på første runden i fargen til vrangborden for meg :-D

Yiiheeeyyy!

Skrevet

*knis*

veeeel - hun skulle vel bare visst hvor mye hjelp jeg faktisk har fått ila. den genseren....! hun tror jo jeg har klart det heeelt alene, og at jeg er selvlært i raglan...hoho :-p

Skrevet

Du er jo selvlært da, litt hjelp må de fleste ha når de begynner å strikke.

Husk å legg ut et bilde av den da så vi får se på vidunderet... hehehe

Skrevet

Jeppers! Men jeg mangler den apa da...... Og den ser helt *sukk* uoverkommelig ut... Satt og snakka rundt mannen til at det var ok å droppe hele apa, men han mente det ble teit iom. at småen har ape på sin :-s *urk*

Nå vil mannen at jeg skal strikke en til han også *knegg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...