Gå til innhold

lese uke for uke, tolkning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er i dag 4+6 og vil i morgen være 5 uker...sitter og skal lese på noe som heter uke for uke...men ble usikker på hvilken uke jeg skal lese på...

kan noen hjelpe meg?? skal jeg lese på 5 uker da jeg er fullgåtte 5 uker i morgen, eller vil 4 uker gjelde tom. i morgen og jeg kan da begynne og lese på uke 5?...eller begynner jeg da og lese på uke 6?? hehe...ble rotete dette jenter,men håper dere skjønner hva jeg mener=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg opplevde det samme som du - er ca 8+3 og på uke for uke kommer det opp uke 9 - så jeg tror det må være slik at man er i sin niende uke etter 8 fullgåtte uker for holder da på med uke ni - og påbegynner sin 10 uke når man er ni fullgåtte uker - eller??

Skrevet

Det virker som, iom at uke 1 er tatt med at de beregner slik som BIM gjør...

For uke 1 må jo da gå fra 1. dag mens som blir 0+1 til 0+6

Men forstår du er forvirra ja, fatter egentlig ikke hvorfor de skal gjøre det sånn.

Det heter jo uke 4 når man er 4+0 til 4+6...

Skrevet

takk for rask hjelp:)

så da skal jeg lese på uke 4??

Skrevet

Nei, hehe. Uke 5 når du er 4+0 til 4+6

Tror jeg.....

Skrevet

hehe.... da kan jeg lese på uke 5 på libero og på uke 4 på babyverden?? for der står uke 4 fra 4+0 -4+6... skjønner ikke no jeg...hehe...

så står det det ca samme info ang lengde på foster og div på uke 5 på libero som er tom 4+0-4+6 (5 uker ) som det gjør på babyverden 5+0-5+6???

Skrevet

4+6 da er du i din 5. uke

4 fullgåtte uker og 6 dager.

:)

Skrevet

Takk for svar;) , men hvorfor står det samme informasjon på babyverden uke 5+1-5+6 som det gjør på libero uke 5? da blir jo det en ukes forskjell mellom de ?? gjør det ikke???

ifølge babyverden skal jeg jo lese på det som står fra 4+0 til 4+6 på babyverden,men uke 5 på libero....

men på libero leser jeg det samme for uke 5 som tilsvarer uke 5+1-5+6 på babyverden??

vanskelig og forklare merker jeg hehe

Skrevet

Da hadde jeg fulgt den som står på babyverden! Tror nok den er rikitg!

De som står bak babyverden sin side er de samme som produserer den spedbarnsboka man får på sykehuset etter fødselen.

Skrevet

Heisann

De bare definerer ukene litt forskjellig på de forskjellige sidene.

Når du er 4+6 så er du inne i din 5 svangerskapsuke, altså 4 fullgåtte og derfor inne i din 5 uke.

Inne på bl.a babyverden så sier de: uke 4 - Fra 4+0 og til 4+6, slik jeg har forstått det så er det uke 5 på de andre stedene :-)

slik jeg har skjønt greia iallefall :-.)

Skrevet

ja jeg og bruker babyverden for å orientere meg, også er det også forskjell på mors svangerskapsuke og barnets:P

ikke rart man blir forvirra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...