Gå til innhold

3 år, tredje dagen med 40 i feber..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkars lille gutten min er syk..

Nå har han hatt 40 i feber i 3 dager, har 39,5 nå og sover..

er det farlig når det har vart så lenge, eller helt vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini har hatt feber i mange dager uten at jeg har stusset så mye.. Men da har almenntilstanden vært bra.., Men det er jo slik at man kan ta kontakt med legen etter 3 dager med feber..

Ikke alltid jeg følger den regelen pga jeg mener at man heller kan se an almenntilstanden generelt.. Virus kan sitte lenge i kroppen..

Skrevet

Varierer vel litt fra barn til barn. Mine pleier ikke få så høy feber, så jeg hadde nok dratt på legevakten :-P

Andre symptomer da?

Skrevet

Han er blid og grei, litt slappere i dag enn de andre dagene og litt sutrete.. vil ikke spise noe særlig, men han drikker bra..

Han bruker å ha så høy feber når han er så syk, men da er det over på to dager som regel..

får se an til i kveld, og se om den stiger mer, eller ikke.. er ikke det greiest?

Skrevet

Jo, sikkert greit å se det an utover ettermiddagen. Har han hatt 3-dagersfeber?

Min minste fikk feberkrampe for noen mnd siden helt uten forvarsel når han steg til 40 grader, så jeg er nok litt preget av det...

Skrevet

vet ikke.. har ikke hørt om 3-dagersfeber..?

huff, feberkramper håper jeg vi slipper unna, skjønner at du var redd da ja!

Skrevet

Ja, det var helt jævli faktisk. Trodde han døde :-(

Det kalles også den 4. barnesykdom. Noen dager med høy feber, så forsvinner feberen og de får prikker i noen dager.

Skrevet

stakkars. god bedring til gutten din:)

Min gutt på 3.5 år hadde feber fra fredag- fredag, var feberfri i går,men hoster fortsatt stykt. Legen mente d var virus som herjet i kroppen hans. Han er fortsatt blek og litt roligere.men munnen går i et sett så han er på bedringensvei. jeg fikk beskjed om at han kunne få febernesettende opp til 4 ganger i døgnet når feberen var så høy.

Skrevet

Min hoster også fælt, spesielt om kvelden..

Vi har måttet gi to Pamol om kvelden for å få ned feberen.

Han har hatt den 4.barnesykdom, så den er det nok ikke.

Man blir jo så bekymret for disse små.

Fikk lurt i han litt Honey korn nå, han var helt skjelven når han løftet skjeen opp til munnen ;(

Skrevet

Det trenger ikke være farlig, men sånn normal tommelfingerregel er at lege skal kontaktes når feberen har vart i ca 3 dager.

Nå er det jo søndag, men hvis du bare ringer bort på legevakten så kan du forklare tilstanden på telefon. Er gutten ellers i grei form så kan dere sikkert vente til i morgen og ringe fastlege.

Sjekk forresten at han har full bevegelighet i nakke og ingen utslett på kroppen. Ved disse symptomene må du kontakte lege snarest.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...