E, T & T og ei te Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 stakkars lille gutten min er syk.. Nå har han hatt 40 i feber i 3 dager, har 39,5 nå og sover.. er det farlig når det har vart så lenge, eller helt vanlig?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Mini har hatt feber i mange dager uten at jeg har stusset så mye.. Men da har almenntilstanden vært bra.., Men det er jo slik at man kan ta kontakt med legen etter 3 dager med feber.. Ikke alltid jeg følger den regelen pga jeg mener at man heller kan se an almenntilstanden generelt.. Virus kan sitte lenge i kroppen..
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Varierer vel litt fra barn til barn. Mine pleier ikke få så høy feber, så jeg hadde nok dratt på legevakten :-P Andre symptomer da?
E, T & T og ei te Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2009 Han er blid og grei, litt slappere i dag enn de andre dagene og litt sutrete.. vil ikke spise noe særlig, men han drikker bra.. Han bruker å ha så høy feber når han er så syk, men da er det over på to dager som regel.. får se an til i kveld, og se om den stiger mer, eller ikke.. er ikke det greiest?
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Jo, sikkert greit å se det an utover ettermiddagen. Har han hatt 3-dagersfeber? Min minste fikk feberkrampe for noen mnd siden helt uten forvarsel når han steg til 40 grader, så jeg er nok litt preget av det...
E, T & T og ei te Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 vet ikke.. har ikke hørt om 3-dagersfeber..? huff, feberkramper håper jeg vi slipper unna, skjønner at du var redd da ja!
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Ja, det var helt jævli faktisk. Trodde han døde :-( Det kalles også den 4. barnesykdom. Noen dager med høy feber, så forsvinner feberen og de får prikker i noen dager.
fox`y Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 stakkars. god bedring til gutten din:) Min gutt på 3.5 år hadde feber fra fredag- fredag, var feberfri i går,men hoster fortsatt stykt. Legen mente d var virus som herjet i kroppen hans. Han er fortsatt blek og litt roligere.men munnen går i et sett så han er på bedringensvei. jeg fikk beskjed om at han kunne få febernesettende opp til 4 ganger i døgnet når feberen var så høy.
E, T & T og ei te Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2009 Min hoster også fælt, spesielt om kvelden.. Vi har måttet gi to Pamol om kvelden for å få ned feberen. Han har hatt den 4.barnesykdom, så den er det nok ikke. Man blir jo så bekymret for disse små. Fikk lurt i han litt Honey korn nå, han var helt skjelven når han løftet skjeen opp til munnen ;(
Solskinnsjenta Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Det trenger ikke være farlig, men sånn normal tommelfingerregel er at lege skal kontaktes når feberen har vart i ca 3 dager. Nå er det jo søndag, men hvis du bare ringer bort på legevakten så kan du forklare tilstanden på telefon. Er gutten ellers i grei form så kan dere sikkert vente til i morgen og ringe fastlege. Sjekk forresten at han har full bevegelighet i nakke og ingen utslett på kroppen. Ved disse symptomene må du kontakte lege snarest. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå