Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Skjønner at manvaner i hjemmet gjenspeiler seg hos barna.. man mange påstår jo at det IKKE er pga overspising de er feite, men hvorfor er også deres små barn på 2 - 13 år feite også?? Hvis dere har det så ille, hvorfor påføre barna det samme? Jeg har ingen bekjente som er feite som har slanke barn.. de har også feite barn alle sammen.. stakkars..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 ????? Dette innlegget må du skrive på nytt! Det er umulig å forstå hva du mener!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 feite foreldre = feite barn! DET er min påstand.. jeg ser aldri feite damer gå rundt med slanke, fine barn... hvorfor påføre barna de samme uvanene? Og om det er arvelig, hvorfor ikke sette inn tiltak litt før toåringen blir sprekkeferdig??? HI
Dronningen! Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Om du åpner øynene dine litt mer så kanskje du ser at du tar feil??
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 På tide å sjekke synet kanskje? Jeg har sett slanke og kraftige foreldre med forskjellig med forskjellige barn bade litt lubbene og ganske så tynne.. Så påstanden din holder ikke mål! Kanskje på tide å tenke på seg selv og ta ansvar for deg og dine isteden for å rakke ned på andre? Det er ingen som liker mobbere, og jeg har en påstand om foreldre som mobber får barn som mobber selv!
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 oi der ble det en forskjellig for my gitt^^
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Riktignok syns jeg HI generaliserer, og at innlegget er smakløst, men å si at det feil er å dra det for langt. Et fåtall er overvektige pga sykdom. For de fleste skyldes det livsstil. Og har man en usunn livsstil er det klart det påvirker barna.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 da har du ikke sett meg og sønnen min. Til tross for at jeg er temmelig stor så er han akkurat der han skal være. Men så er jeg også veldig bevisst på å ikke overføre mine problemer til han.
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 joda.. men det betyr jo ikke at selv om du er slank så har du automatisk en sunn livstil. Folk er forskjellig bygd opp, noen kan knapt se på en sjokolade før de går opp, og sånne som meg må minst spise femten før det merkes i det hele tatt. Folk er så opptatt av å kritisere hva de ser, og det de ikke ser gir de lang mars i!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Min mor er da overvektig... Til dømes en stilig dame som kler seg flott og bærer den ekstra vekten flott. Vi er 4 barn. Min bror er 1.98 og skinnet hans er mer strukket over knoklene uten fett. Han er nesten for tynn, men han spiser som en hest. Min eldste søster er 1.70 ca.... og helt normal i strl. tror hun ligger rund 65kg (uten å vite eksakt) Min yngste søster er 1.65 og ca 55 kg. Hun er for tynn igjen, men det er ikke selvforskyldt. Jeg er 1.75 og veier vel rundt 76kg. Jeg er den som er tyngst for tiden, men så har jeg født for tre uker siden og ikke akkurat kvittet meg med resterende kg. Til vanlig så veier jeg 69-67 kg. Vi har alle 4 en meget god forbrenning og har blitt godt opplært i kosthold. Vi spiser lite men ofte og godteri er bare helgekos. I våre familiehelger var det like godt med gulrøtter til lørdagen enn pottis. Mamma har vært flink med å innføre kotholdet våres på en naturlig måte, og vi har lært at man skal nyte maten. Dessverre faller denne "teorien" din sammen allerede her, HI
bomsa Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 nei, nei, nei....Nå har du missforstått Hi...vi overvektige har ikke overvektige barn...det er vi som har de radmagre barna for vi spiser fra ungene alt av mat vi har i huset...:-)
<3Lykkelig<3 Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Der tar du virkelig feil, det kan være årsaker til at noen er overvektige som sykdommer,stoffskifte, dårlig forbrenning osv. Slutt å ta alle over en kam din fordømmende tulling!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har selv en stoffskiftesykdom og kjenner mange andre som har det også. Det krever en del mer av oss å holde oss slanke, men vi er jo ikke dømt til å være overvektige. Vi må bare trene mer og være ekstra nøyaktige med kosten. Det samme gjelde dem med dårlig forbrenning og en del andre "plager". Da må man tilpasse aktivitet og matvaner.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 Hei Hi Jeg har faktisk alltid vært tynn så jeg føler meg ikke veldig fornærmet her. Men du er vel klar over at det samme gjelder iq. Stakkars barna dine.
Dronningen! Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 Her er jeg forøvrig enig med anonym 12:55... De som er overvektige kan slanke seg men iq`en din vil ligge på det samme. Huff da.... (Jeg er ikke enig i siste settningen bare så det er sagt.... barna til HI har ikke noe med dette å gjøre!)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #17 Skrevet 22. februar 2009 Typisk småfeite mennesker som deg og rakke ned på sunne og slanke. 165 cm og 55 kg er ikke for tynt, det er godt innenfor normal BMI. Litt sjalu, eller? "Hun er for tynn" Piss meg i øret tjukka.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #18 Skrevet 22. februar 2009 Jeg er en feit spekkhogger og unga mine er tynne fliser. Ja. Det er mine unger faktisk.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #19 Skrevet 22. februar 2009 Nå er jeg toppidrettsutøver da, og om du har lyst å kalle meg småfeit, så værsågod. Undrer på om du ikke er et lite forumtroll i grunn. I allefall et usmakelig et. slit med helsa
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #20 Skrevet 22. februar 2009 Nå kan det jo diskuteres hvorvidt dette kan overføres fra amerikanere til nordmenn, men i serien om de enorme menneskene på Brookhaven hospital ble det sagt at barn som har èn overvektig forelder har 40% sjans for selv å bli overvektig - mens barn av to overvektige foreldre faktisk hadde hele 80% sjans for å bli overvektig. Grunnen er vel at man overfører sine mat- og mosjonsvaner til sine barn?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #21 Skrevet 22. februar 2009 Du er fullstendig langt utpå jordet!!! Jeg er en stor dame med 3 barn som overhode ikke er overvektige...snarere tvert i mot! Se å få opp øya! Om du har sett 3 overvektige damer med lubne barn så betyr ikke det at det er slik over alt! Du bor nok på ei lita øy med 50 innbyggere....hahaha!!!! Kom deg ut i verden du!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #22 Skrevet 22. februar 2009 Både ungene og mannen er "tynne" mens jeg er veldig overvektig. Jeg er på vei ned nå selv om det er vanskelig med kronisk sykdom og medisiner. Men dette skal jeg klare. Vi har ett sundt kosthold og alle trener.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #23 Skrevet 22. februar 2009 "Stor dame" er liksom en måte å få det å være feit på til å høres så fint og hyggelig ut...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2009 #25 Skrevet 22. februar 2009 Min 5 åring er ca 15 kilo og 1 m. Min 3 åring er 13 kilo. Min 1 åring er ca 10 kilo. Jeg er cc 35 kilo overvektig og faren er ca 15 kilo overvektig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå