Gå til innhold

Rasende 1 1/2- åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ble rasende fordi han måtte rydde opp etter seg! Han er da virkelig for liten til å klage over rydding!??

Han bælja i sikkert en halv time, føltes det som (jeg ga meg heller ikke...), og til slutt la jeg lekene i henda hans og "førte" de over i lekekassa.

Han roe seg noen ganger underveis men hver gang jeg sa at han måtte legge lekene på plass, blei han rasende igjen - så han viste hvorfor han måtte stå der (han sto på badet og fikk ikke gå før han hadde ryddet opp).

Jeg blir så usikker på om jeg var for streng eller ikke! Han er jo bare en liten gutt! Snart 21 mnd. Men samtidig så er jo rydding noe han er vant med, så jeg forventer jo litt av han der.

Er det kanskje bare den "artige" trassen som melder sin ankomst?

Må legge til at etter lekene var ryddet (det var bare to) ble det mye kos og fangsitting!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hvordan du har det...

sønnen min er også sånn!! først tar han alle kassene med leker å kaster de rundt i hele huset... så ber jeg han rydde, å da blir han forbanna, sier "NEI" å løper vekk... da må jeg hente han å si at vi SKAL rydde... jeg prøver å vise han hvor de skal å putter oppi en leke så han får se.. når han tilslutt klarer å legge oppi en leke roser jeg han.. men så fort han må rydde mer blir han forbanna igjen!! men jeg gir meg ikke...

trur ikke det hjelper å gi seg heller...

sønnen min er forresten snart 21 mnd han å!!

Skrevet

Hehe, godt å høre at du gjør det på samme måte; at jeg ikke ødelegger han med min stahet :)

Han har også begynt å dra armen over stuebordet så alt raser i gulvet. Vi har jo ikke noe pynt e.l. der, bare litt bøker/blader, fjernkontroller og sånt som kan ramle i gulvet, men han gjør det med en liten satan i øyekroken når han kikker på oss... Også blir han fryktelig fornærmet når han får tilsnakk - og nekter å rydde opp...

Jeg er litt redd for å ødelegge "gleden" ved å rydde også, da! Det skal jo være litt morsomt - og ikke minst lærerikt! - å sortere og organisere.

Vel, jeg får fundere litt på det og prøve å finne på noe lurt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...