Gjest kalinikta Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Avslutter til våren yrkesrettet attføring, og har funnet en kommende arbeidsgiver som vil ansette. I starten (opp til 3 år tror jeg) får arb.giver lønnstilskudd for meg, dekker 50-60% av lønnen mener jeg å huske, hvertfall en betydelig del. Som arbeidstaker blir jeg ansatt på "vanlige vilkår" og mottar min lønn rett fra arb.giver, det er altså arb.giver som lønnes av NAV i en start-periode. Det jeg lurer på er om man i denne lønnstilskudd-perioden har vanlige rettigheter? Tjener man opp rett på foreldrepenger? Det gjør man nemlig ikke på attføring. Vi ønsker oss et barn til før vi (jeg) blir for gamle, og det vil egebtlig si innen 3 år (hvor jeg da er i en lønnstilskudd-ordning). Har ikke lyst til å si fra meg muligheten til denne jobben, da det er en varig ansettelse og en jobb jeg ønsker meg og som kan fungere for meg i min situasjon. Noen som vet om lønnstilskudd-finansiert lønn gir rett på foreldrepenger??
bever Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Når du blir ansatt på vanlige vilkår, vil du også ha de samme rettigheter i forhold til sykefravær, opparbeidelse av foreldrepenger etc. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå