♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 hehe..uten å google det da.. Kanskje jeg som er litt blond men husker faktisk ikke hvorfor.. Ikke sambo heller..*flaut* Tror det hat noe med jesus å gjøre da men..
Harald Ripultfør Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 hørte det på nyhetene i går, men nå husker jeg ikke lengre... men jeg husker fra jeg var barn at vi lagde de risene for å rise mamma/pappa opp av sengen for å lage fastelavensboller
Gjest kalinikta Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Mener det er en markering av at fasten begynner (god mat/fest i dag, start på faste-tida fra i morgen). Mener at man da skal/skulle faste frem til påske. Faste innebar å ikke spise kjøtt / fisk, kun brød og vann, og avhold fra sex. Barn og syke fikk mat. (Kristendommens versjon av rammadan). Altså en religiøs markering. Som ved så mange andre av disse har mange av oss kjekt kuttet ut det slitsomme (fasten) og beholdt festen (og boller med krem)..
♥ FrøkenFryd på tjukken Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2009 Hehe..takk for svar Faste hadde jeg ikke klart...og uten sex frem til påske..hadde ikke blitt mange barn født i desember da
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Jeg vet, det inngår i utdannelsen og jobben min å vite det ;-)
partyoffive Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det er jo en tråd litt lengere ned om akkurat dette. jeg la den ut i går. Mange bra svar der.
Mamma2OO5 Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 innlednig til fastemånden. mener jeg å ha lest et sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå