**@** Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 hva kan/bør vi finne på og hvor bør vi bo? Tips???
Miss Foster Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Bo eller ferie? Du har besøksgård, biblioteket, kino, pirbadet (Norges nest største) og vitenskapsmuseet som er veldig bra. Alt avhenger jo også av alder på barna dine? Er det ferie og dere skal på hotell så ville jeg ha lagt meg i sentrum. Det fine med Trondheim er at sentrum er veldig lite.
**@** Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Skal bare noen få dager - slutten av permen min skal tilbringes på tur:-) Gutta er 5år og 11mnd
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Da ville jeg ihvertfall tatt en tur i pirbadet.
Miss Foster Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Da ville jeg uten tvil ha valgt pirbadet og vitenskapsmuseet. Det museet er veldig bra og 5-åringen din vil elske det )
mayaya Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Enig med de over. I tillegg kan dere legge inn et besøk på Sverresborg dersom det er knallvær, masse fine uteaktiviteter og man får treffe fine gårdsdyr. Dersom dere ikke kommer fra landsbygda da, og ikke synes det er no spennende Min 6årige nevø synes det er stor stas å lafte hus der
Blopp1 Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Hvis dere skal på pirbadet,så hadde jeg ville tatt turen til hurtigrutekaia i samme slengen( Kaia ligger like ved pirbadet). Hurtigruta har 2 anløp til Trheim hver dag. De kommer tidlig om morgenen,og sørgående ligger til kl 10 mens nordgående ligger til kl 12....!!! Hurtigruta pleier være populær hos unger :-))))
mayaya Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Får man fremdeles spise ombord på Hurtigruten? Vet man fikk det før, men så ble det sagt at de slutta med det pga nye smittevernsregler... Aner ikke om det stemmer, men skulle gjerne tatt en tur inn vi også en dag
fox`y Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Lekeland er også et alternativ, veldig greit å dra dit vist d er dritt vær:)
**@** Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2009 Det er nok mest pop hos mor:-) Men jeg MÅ en tur dit!!!
**@** Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2009 Men har noen tips om billige hotell i Tr?
mamarama og lille banan Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 er det vitensenteret som menes lenger opp her, eller er det virkelig vitenskapsmuseet? vitensenteret er stedet som ligger over gaten for folkebiblioteket i kongens gate...det er det som har alle de morsomme aktivitene for barn. noe for femåringen i hvert fall! vitenskapsmuseet har naturhistoriske utstillinger, og er kanskje mest interessant for de voksne jeg ville (avhengig av hvor mye tid en har) dratt på Vitensenteret, Pirbadet, og avrunda dagen med å spise på Egon i Tyholttårnet
mayaya Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Vitensenteret, tenkte jeg da jeg leste det ja.... Skjønt, vitenskapsmuseet reklamerer stort i disse tider med nye utstillinger med akvarie og greier.. Så kan jo være det også? Men Vitensenteret er en KLAR ener hos femåringen, vil jeg tro Tyholttårnet er også en godbit ja
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 Prisene er egentlig ganske jevne, men kan anbefale det nye til han Stordalen, rett ved Nova kino. Hvis du har coop-kort kan du også få billige rom på noen hoteller, betalte knapt 800 for familierom og frokost til 5 i Oslo med det kortet vi. Husker ikke hvilken kjede det var da...
mamarama og lille banan Skrevet 22. februar 2009 #16 Skrevet 22. februar 2009 jeg har ikke bodd der selv (bor jo i byen, hehe) men hva med thon hotel ved torget i midtbyen? det er så i sentrum som du kan få det, og det er rimelig. det koster fra 879 for dobbeltrom, og koster bare 65 kr ekstra per hode for frokost http://www.thonhotels.no/trondheim
Blopp1 Skrevet 22. februar 2009 #17 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har ikke hørt noe om at en ikke får spise ombord.....du får i hvertfall servert mat ombord på den båten jeg er på :-))))) !!!! Vi hadde store problemmer med diare/oppkast ombord,så d var vel kanskje derfor d ble innført noen restriksjoner..........
Miss Foster Skrevet 22. februar 2009 #18 Skrevet 22. februar 2009 Jepp det var vitensenteret jeg mente ja - sorry - har ikke bodd hjemme i Trondheim/Norge på over 11 år så det tar litt tid..... hehehe Smart ide å avslutte i tårnet ja - men i den øverste etasjen da såklart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå