£adybird Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Er det noen som vet om kanel reduserer blodsukkeret. Jeg har fått svangerskapsdiabetes og i går hadde jeg så lyst på melkesjokolade at jeg spiste en hel (100g) Men syntes å huske at kanel kunne redusere blodsukkeret, så jeg tok en skje med kanel etterpå (ikke så veldig godt, best på grøt). Å når jeg målte blodsukkeret 2 timer etterpå så var det bare 6,4. Men etter pizzaen vi hadde tidligere på kvelden med speltbunn hadde jeg 8,1 to timer senere. I mitt hode er det noe som ikke stemmer her. Men kan det ha seg at kanelen hadde noe å si?
AccidentalMum Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Kanelen er bra! Hvis du er søtsugen holder det å slikke litt på en kanelstang (fåes kjøpt i innvandrerbutikker ganske billig), det er sikkert litt bedre enn tørr kanel:) Eller du kan koke te på kanelen (stangen). Jeg husker ikke hvorfor... har med inslunproduksjonen og at det hjelper cellen med et eller annet å gjøre. Hvis jeg finner det i boken min skal jeg skrive det her.
£adybird Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Ønsker flere svar om noen har:)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har også hørt at kanel senker blodsukkeret, og at jevnlig inntak er gunstig for langtidsblodsukkeret. Men vet ikke hvorfor da.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Kanel er bra for blodsukkeret men eg veit ikkje kvifor. Grunnen til blodsukkeret ditt etter 100g sjokolade var lågare enn etter pizzaen er at med sjokolade så stiger blodsukkeret ditt fort men detter like fort, kan hjelpe til som nødmat hos "vanlige" diabetikere men det er bare for ein kort periode, fram til ein får i seg skikkelig mat. Pizza derimot, uavhenging spelt el ikkje er full av stivelse som blir gjort om til sukker og den type sukker brukar kroppen lengere tid å bryte ned. Det samma med hamburgere. Mannen min er type 1 diabetiker og når han skulle få justert inn pumpe, hadde det eit års tid, så åt han hamburger og pizza, fikk "kjeft" på sjukehuset fordi det forstyrra heile systemet sida det går lengere tid å få forbrent det. Slik at kurva blir da høg også flatar den ut før den går sakte ned mens med sjokolade så går den fort opp og fort ned. Skjønna du det?? Aloevera juice hjelper også på blodsukkeret, holder det meire stabilt.
£adybird Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2009 Vet du om jeg skal ta litt kanel etter hvert måltid, eller er det nok å ta det 1 gang daglig?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det er eg litt usikker på men hvis du ser på apoteket eller på helsekosten så finner du kanelkapslar, sjå på den pakka kva som er anbefalt der, har ikkje fått kjøpt til mannen min enda..............er sjelden innom helsekosten og når eg er på apoteket så er det så mykje anna eg skal ha at eg gløymer det.........
Store My Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Bare pass på litt når det gjelder mengden - kanel er faktisk giftig i store mengder - sikkert ikke særlig bra for fosteret heller (altså, for mye av det gode...)
AccidentalMum Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville bare hatt en kanelstang klar til når du fikk lyst på sjokolade. Det trenger ikke være så vanskelig som kapsler og regelmessighet... vel? Man får kjøpt små og store poser med kanelstenger, jeg har kokt te på de også, det er kjempegodt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå